استانداردها, محصولات

چاپ نایلون و انواع روش های چاپ روی پلاستیک

تامپوگرافی یا چاپ تامپو

چاپ پلاستیک یکی از ارزان ترین راه های تبلیغات است. اغلب برندهای معروف با اهداف مختلف روش های چاپ روی محصولات پلاستیکی را انتخاب می کنند. پروسه چاپ روی پلاستیک، تخصصی است و با استفاده از دستگاه های خاصی انجام می شود. پلاستیک ها از لحاظ فیزیکی و خواص با سایر متریال تفاوت دارند و لازم است تا روش های متفاوتی برای چاپ روی این محصولات استفاده شود تا نتیجه خوبی داشته باشد.

انواع پلاستیک برای چاپ مناسب هستند و قابلیت رنگ پذیری را دارند. محصولات پلاستیکی , نایلونی با متریال PVC، پلی کربنات، PETG، PLA، TPU بهترین ها برای چاپ هستند.

مزایای چاپ روی پلاستیک

ارزانی: هزینه این کار بسیار کمتر از سایر روش های تبلیغاتی و چاپی است. ماده اولیه چاپ نایلون و پلاستیک بسیار مقرون به صرفه است و می توان نتیجه فوق العاده ای به دست آورد.

تطبیق پذیری: پلاستیک قابلیت فرم گیری و طرح پذیری زیادی دارد. طراحی های خلاقانه و نوآورانه ای را می توانید به صورت سفارشی روی پلاستیکهای چاپی اجرا کنید.

ماندگاری: چاپ های روی پلاستیک بسیار مقاوم و بادوام هستند. رطوبت، نور خورشید، هوازدگی و غیره موجب تغییر در کیفیت چاپ روی محصولات پلاستیکی نمی شود.

چاپ پذیری بالا: پلاستیکها قابلیت رنگ پذیری و چاپ دارند. روش های مختلف چاپ می توان روی محصولات پلاستیکی استفاده کرد.

کیسه زباله بندار سایز متوسط ۷۰×۵۵ سانتیمتر

84,900 تومان
کیسه زباله بندار سایز متوسط ۷۰×۵۵ سانتیمتر قابل استفاده در منازل و ادارات. دارای مقاومت بالا در برابر پارگی. بدون نشتی و با کیفیت

سفره یکبار مصرف مدل کهربا

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف بهداشتی برای منازل و سالن های غذاخوری عمومی. چاپ رنگی و طراحی خاص با عرض 120 سانتی‌متر و طول 10 متر

کیسه زباله رولی کوچک سفید 30 عددی ۴۰x۵۰

39,900 تومان
کیسه زباله رولی کوچک سفید برای جمع آوری زباله خشک کاربرد دارد. در منازل، محیط اداری و فروشگاهی کیسه های کوچک زباله استفاده می شوند

کیسه زباله 3 رولی کوچک

99,900 تومان
این محصول برای آشپزخانه های منازل و ادارات انتخاب مناسبی است. کیسه زباله های وستا بدون نشتی و ضخیم هستند.

کیسه زباله رولی مشکی سایز ۶۵x۸۰

57,900 تومان
خرید و قیمت کیسه زباله رولی مشکی سایز ۶۵x۸۰ اقتصادی. ضخامت عالی و اندازه مناسب برای رفع زباله روزانه. بدون نشتی و پارگی

کیسه زباله بندار سایز بزرگ ۸۰×۶۵ سانتیمتر

84,900 تومان
کیسه زباله بندار سایز بزرگ برای اماکن عمومی و فضای باز مناسب است. کیسه های زباله وستا ضخیم و مقاوم هستند و دچار نشتی و پارگی نمی شوند.

چاپ دیجیتال جوهر افشان

انواع روش های چاپ بر روی پلاستیک

شیوه های متفاوتی برای انتقال طرح و متن روی سطوح پلاستیکی وجود دارد. انتخاب روش مناسب ارتباط مستقیم با جنس محصول دارد. زمان پروژه و همچنین هزینه ها نیز از موارد اثرگذار در به کارگیری یک شیوه هستند. در ادامه با رایج ترین روش های چاپ آشنا می شویم.

چاپ دیجیتال جوهر افشان  Digital InkJet printing

برای چاپ تصاویر با کیفیت روی پلاستیک، فناوری جوهر افشان بهترین انتخاب است. در این شیوه از صفحات چاپ مرسوم استفاده نمی شود. فایل دیجیتالی حاوی متن یا عکس انتخابی توسط نازل های جوهر افشان روی سطح پلاستیکی منتقل می شود. قابلیت سفارشی سازی در این شیوه زیاد است و برای هر محصول می توان از تصاویر یا متون مختلفی استفاده کرد. از مزایای چاپ دیجیتال جوهر افشان می توان به سرعت زمان تحویل و تطبیق پذیری بیشتر اشاره کرد.

چاپ هلیو روی پلاستیک

هلیو یا هلیوگراور از دسته چاپ های گود است و در چهار مرحله انجام می شود که عبارتند از: فیلم پلاستیک، جوهرپاشی، خشک کردم و عملیات رول کردن. از مزایای این روش چاپ پلاستیک، دقت و کیفیت بالای آن است که جزئیات را به خوبی در بر می گیرد. هزینه چاپ هلیو کمی بالاتر است اما بر روی کلیه سطوح پلاستیکی و نایلونی و سلفون، می توان آن را استفاده کرد.

روش های چاپ پلاستیک روی صفحه

چاپ  به روش صفحه  Screen printing

در این روش از یک شابلون برای انتقال جوهر روی پلاستیک استفاده می شود. شابلون نوعی صفحه مشبک است که از یک وزق وینیلی و پوشش حساس به نور، ایجاد شده و دارای یک قاب محافظ است. نکته مهم در جوهر چاپ تخصصی است که بر روی لایه های پلاستیکی می چسبد و سریع خشک می شود.

چاپ به روش صفحه ای دوام زیادی دارد و به عنوان زیر لایه استفاده می شود. طراحی صفحه و شابلون و تنظیمات اولیه، هزینه زیادی دارد ولی در مقیاس بالا و طول زمان، این شیوه توجیه اقتصادی دارد و کم هزینه است. صفحه شابلون یک بار مصرف نیست و می تواند برای نوبت های بعدی چاپ نیز استفاده شود

چاپ سیلک روی پلاستیک

این شیوه برای سفارشات کم کاربردی تر است زیرا به روش دستی انجام می شود. ابتدا طرح چاپی روی یک توری حک شده و قسمت های بدون تصویر با ماده ای شبیه به موم، پوشش داده می شود. حالا یک کلیشه برای چاپ روی نایلون و پلاستیک آماده است و وقتی رنگ روی ان کشیده شود، جوهر با فشار غلتک روی سطح مورد نظر منتقل می شود.

روش های چاپ برای انواع پلاستیک

 

چاپ لیتو  UV Litho printing

لیتوگرافی UV یک روش چاپ دیجیتال است برخی این شیوه را به نام افست می شناسند. افست یا لیتو هر دو اشاره به یک نوع شیوه چاپی دارد. این شیوه برای چاپ تصاویر دارای جزئیات دقیق مناسب است و کیفیت بالاتری را ارائه می دهد. در چاپ لیتو از نور فرابنفش برای خشک کردن جوهر استفاده می شود. رنگ های چاپ شده دوام زیادی دارند و به سادگی کمرنگ یا محو نمی شوند. لامپ uvبه سرعت جوهر را خشک می کند و فرایند چاپ کوتاه تر است.

چاپ لیتو کاربرد وسیعی دارد و در بسیاری از محصولات پلاستیکی استفاده می شود. بیشترین کاربرد لیتو در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی-بهداشتی است.  ایجاد جلوه های بصری و بافت برجسته در چاپ لیتو وجود دارد و می توان با آن، کارهای متفاوت تری را اجرا کرد.

Flexo printing

چاپ فلکسو Flexo printing

این روش چاپی برای فویل و کاغذ یا مقوا نیز جواب می دهد. فلکسو یا چاپ برجسته با یک نوع شابلون الاستیکی و دارای انعطاف انجام می شود. روش چاپ فلکسو برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد زیادی دارد. هزینه چاپ مقرون به صرفه است زیرا جوهر و لوازم جانبی دستگاه، قیمت کمی دارند. از مزایای چاپ فلکسو می توان به سرعت بالای پاپ، خشک شدن و قیمت ارزان اشاراه کرد.  برای همه انواع سطوح پلاستیکی سفت و انعطاف پذیر، فلکسو قابل استفاده است.

چاپ پد Pad printing روی پلاستیک

چاپ پد، به نام های تامپوگرافی و تامپو  نیز معروف است. بر روی سطوح منحنی و نامنظم می توان از این روش چاپی استفاده کرد.. به طور معمول نمی توان روی سطوح ناصاف، چاپ انجام داد اما با پدها امکان پذیر است. پدها از جنس لاستیک انعطاف پذیر هستند و چاپ غیر مستقیم با آن انجام می شود. این شیوه برای چاپ جزئیات ظریف در طرح های پیچیده بهترین انتخاب است.

بهترین شیوه تبلیغات

چاپ پلاستیک لیزری Laser printing

حکاکی لیزری بدون تماس است و عملیات چاپ از طریق کامپیوتر و چاپگر لیزری انجام می شود. یک پرتو نور لیزر از چاپگر بر روی سطح پلاستیک متمرکز می شود و آن را ذوب می کند. طرح انتخابی به این ترتیب روی سطوح مورد نظر منتقل می شود. چاپگر به کامپیوتر متصل بوده و کلیه فرایند چاپ از طریق آن هدایت و کنترل می شود. لازم است تا بعد از چاپ، زمان کافی برای خنک شدن در نظر گرفته شود.

کیفیت بالا، چاپ خطوط ریز و جزئیات دقیق و طرح های پیچیده از مزایای چاپ لیزری است. مهم تر اینکه هیچ نوع آلودگی در فرایند چاپ وجود ندارد زیرا تماس فیزیکی حذف شده است. مواد زائد در این شیوه چاپی بسیار کمتر از سایر روش ها است.

 مهر زنی داغ Hot Stamping

مهر زنی نوعی چاپ برجسته است که بر روی پلاستیک، چرم، پارچه و کاغذ می توان استفاده کرد. در بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی و هوا فضا از مهر زنی داغ برای برچسب زدن استفاده می شود. مقاومت مهر داغ در برابر خراشیدگی و محو شدن و سایش و غیره بالاتر است و همه نوع طرحی را می توان به این روش، اجرا کرد.

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *