استانداردها, محصولات

بهترین رنگ ها برای چاپ نایلون

انتخاب رنگ چاپ نایلون

چاپ نایلون تبلیغاتی یک ترفند موثر در تبلیغات است که به طرز فراگیری از آن استفاده می شود. قابلیت رنگ پذیری نایلون و تنوع در رنگ و شیوه چاپ، جذابیت این نوع تبلیغات را افزایش می دهد. رنگ چاپ نایلون از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. نایلون تبلیغاتی حاوی اطلاعات محصول و برند شرکت است و حتی جذب مشتری را به همراه دارد. رنگ های نامناسب کیفیت خوبی ندارند و در برابر نور، تغییر می کنند. کاهش کیفیت رنگ چاپ روی نایلون فروشگاهی، همه تلاش ها را هدر می دهد. از طرفی هر رنگی هم مناسب تبلیغات نیست. برخی از رنگ ها جذابیت بصری بالاتری دارند و به خوبی به چشم می آیند.

نایلون از پلیمرهای ترکیبی و پر کاربرد در زندگی بشر است. محصولات نایلون و پلاستیک در همه صنایع مورد استفاده هستند و هر روز دامنه کاربری این محصولات بیشتر می شود. پلاستیک فروشگاهی، نایلون و نایلکس ها مصرف زیادی دارند و هر نوع تبلیغ روی این محصولات، شانس دیده شدن بالاتری دارد. چاپ پلاستیک و نایلون از صنایع تخصصی است که با دستگاه های پیشرفته و شیوه های متنوعی انجام می شود. انتخاب رنگ مناسب برای چاپ روی نایلون، دغدغه کسب و کارهای نوپا است.

عوامل مهم در انتخاب رنگ برای چاپ نایلون

هر روز شاهد پیشرفت های بیشتری در صنعت چاپ هستیم. رنگ های با پیگمنت بالا و شیوه های نوین رنگرزی، کیفیت چاپ را ارتقا داده اند. چاپ و رنگرزی در همه زمینه ها به کار گرفته می شود. چاپ روی پلاستیک، پوشاک، کاغذ و … امکان پذیر است که با اهداف گوماگون انجام می شود. صنایع پوشاک، انتشارات، نایلون و پلاستیک همگی به چاپ تبلیغاتی نیاز دارند. رنگ ها مهم ترین عناصر در حوزه چاپ هستند و نتیجه کار را تحت تاثیر قرار می دهند. هر کدام از رنگ ها در جایگاه خود، قدرت بصری بالایی دارند و باید با هوشمندی انتخاب شوند. در ادامه با بهترین رنگ ها در چاپ نایلون و پلاستیک آشنا می شویم.

سفره یکبار مصرف مدل نگار

62,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۵ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۲۵ متری؛ ۲۵ قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

کیسه فریزر تقویمی

39,900 تومان
کیسه فریزر تقویمی محصولی کاربردی از فروشگاه اینترنتی وستا. این محصول بدون نشت است و  کیفیت درجه یک دارد. قیمت کیسه زباله اقتصادی

کیسه زباله 3 رولی بزرگ

99,900 تومان
کیسه زباله 3 رولی بزرگ جهت نگهداری زباله‌ها با ظرفیت بالا و جنس مقاوم و ضد نشت. مناسب برای خانه‌ها، محل کار و فضاهای عمومی.

کیسه زباله 3 رولی کوچک

99,900 تومان
این محصول برای آشپزخانه های منازل و ادارات انتخاب مناسبی است. کیسه زباله های وستا بدون نشتی و ضخیم هستند.

سفره یکبارمصرف یوکا

99,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۵۰ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۵۰ متری؛ 50 قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

سفره یکبار مصرف مدل بی بی

129,900 تومان
سفره یکبار مصرف وستا مدل بی بی در رول 50 متری تولید شده. مواد اولیه پلی اتیلن و کاملا مرغوب و بهداشتی است

چاپ نایلون فروشگاهی

انواع رنگ برای چاپ نایلون تبلیغاتی

طیف وسیعی از رنگ ها در صنعت چاپ به کار گرفته می شوند. جنس و کاربری محصول در انتخاب نوع رنگ، تاثیر دارد. پر مصرف ترین رنگ ها برای چاپ روی نایلون اینها هستند:

رنگ های PP 

این نوع رنگ ها چاپ روی پلاستیک های خشک و زبر، بهترین انتخاب هستند. PP برای چاپ کیسه های پلاستیکی به کار می رود.

رنگ های پلی اتیلنی

جذابیت بصری این نوع رنگ ها بسیار زیاد است و بهترین انتخاب رنگ چاپ روی کیسه های پلاستیکی چرب هستند.

رنگ پلاستیک

برای چاپ روی پارچه های پلاستیک و نایلون از این نوع رنگ استفاده می شود. کاربرد رنگ پلاستیک محدود به کیسه های فروشگاهی و نایلون خرید نمی شود.

رنگ PVC

درصد چربی رنگ های پی وی سی بالاتر است و برای چاپ جزئیات و کیفیت بالا، استفاده می شود. چاپ لیبل و برچسب های تبلیغاتی روی نایلون، با این نوع رنگ ها امکان پذیر است.

کاربرد رنگها در صنعت پلاستیک

نحوه انتخاب رنگ برای چاپ نایلون تبلیغاتی

با توجه به نوع نایلون و همچنین کاربری آن، رنگ های PVC، PP، پلاستیک و غیره استفاده می شود. مهم ترین بخش مربوط به انتخاب یک رنگ خاص برای چاپ نایلون است. رنگ ها جذابیت بصری دارند و می توانند نگاه ها را به محصول جذب کنند. انتخاب رنگ اشتباه حتی روی کیفیت چاپ نیز تاثیر منفی دارد.

موقع انتخاب رنگ چاپ نایلون به این موارد دقت کنید:

چاپ نایلون با رنگ های اصلی و مکمل

چرخه رنگ ها شامل دو طیف از رنگ های اصلی و فرعی است. رنگ های مکمل یکدیگر جلوه بصری زیادی بالاتری دارند. برای مثال سفید و سیاه در کنار یکدیگر شکیل تر دیده می شوند اما رنگ زرد روی سفید، جلوه بصری کمتری دارد. به این ترتیب کیسه های نایلونی تیره با رنگ های روشن و پلاستیک های روشن با رنگ های تیره، هارمونی رنگی بیشتری دارند.

کنتراست رنگ در چاپ

صنعت چاپ بدون کنتراست، زیبایی بصری ندارد. سرما و گرما، سبکی و سنگینی، روشن و تیره، این ها در کنار یکدیگر مفهوم پیدا می کنند. سنگین به خودی خود قابل درک نیست اما وقتی با یک چیز سبک مقایسه می شود، متوجه وزن می شویم. رنگ های تیره و روشن نیز در کنار یکدیگر کنتراست رنگی ایجاد می کنند. کنتراست همان تضاد رنگی است و حتی از روی چرخه رنگ ها نیز قابل تشخیص است.

بهترین رنگ برای چاپ نایلون

بهترین رنگ در چاپ نایلون

مشکی از رنگ های پر کاربرد در صنعت چاپ است که برای سطوح روشن، کنتراست خوبی دارد. نایلون های سفید، زرد، آبی روشن، طوسی، سبز روشن و … با رنگ مشکی هماهنگی خوبی دارند. مشکی شکوه و جلوه خاصی دارد به خصوص که برای چاپ روی نایلون های رنگی، استفاده شود.

استفاده از رنگ مشکی برای این نایلون های تیره و مشکی، تنها دور ریختن پول است و نوشته ها و تصاویر دیده نمی شوند. رنگ های طلایی و نقره ای بهترین انتخاب برای نایلون های مشکی هستند. این رنگ ها درخشندگی بالایی دارند و در تضاد با نایلون مشکی، بسیار زیبا و جذاب دیده می شوند. طلایی و نقره ای از رنگ های با کیفیت و محبوب در چاپ نایلون هستند که با سطوح تیره، جلوه زیباتری دارند.

چاپ طلایی روی زمینه آبی کاربنی و قهوه ای تیره نیز ترکیب رنگی شکیل و جذابی ایجاد می کند. برای زمینه قرمز و زرشکی تیره نیز، چاپ نقره ای بهترین انتخاب است و درخشندگی خاصی دارد.

رنگ اوربیت سیلک، برای نایلون های سفید و خیلی روشن تر، پوشش خوبی ایجاد می کند. کیفیت خوب اوربیت و پوشش مناسب یک طرف، قیمت بالای آن نیز در تصمیم گیری موثر است. با توجه به قیمت بالا، کاربرد این رنگ کمتر است.

رنگرزی نایلون و پلاستیک

برخی از انواع نایلون تمایل به رگه شدن دارند ولی پایداری رنگ بهتری را در برابر نور، نشان می دهند. نایلون 6.6 دارای سطح اکسید تیتانیوم بالاتری است و رگه های بیشتری دارد. چاپ روی این نایلون ها سخت تر است و رنگ به سادگی روی آن نمی نشیند. این اصلا یک ویژگی بد نیست زیرا به همین نسبت نیز، رنگ ها حالت پایدارتری دارند و به سختی از بین می روند. نایلون 6 برای رنگ بدون رگه و ثابت انتخاب مناسب تری است ولی دوام کمتری دارند. انتخاب رنگ با توجه به کاربرد و مواد اولیه، انجام می شود. محصولات نایلون و پلاستیک قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند اما استفاده از رنگ مناسب، حیاتی است.

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *