محصولات

نایلون استرچ چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزایای نایلون استرچ

نایلون استرچ یک نوع محصول پلاستیکی برای بسته‌بندی است که در صنایع مختلف به‌کار می‌رود. اصطلاح “استرچ” به معنای کشش است و با توجه به ویژگی های محصول، به کار می رود. انواع مختلف نایلون استرچ در بسته‌بندی مواد غذایی، کشاورزی و صنایع مختلف استفاده می‌شوند و از نظر جنس و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. نایلون استرچ بسته‌بندی، بهداشتی و ایمن است و مواد مضر منشتر نمی کند.

فیلم استرچ، سلفون بسته بندی، پالت استرچ صنعتی، سلفون محافظ غذا و نایلون استرچ از اسامی رایج این محصول هستند. در حوزه غذایی معمولا از نام سلفون محافظ غذا استفاده می شود و خریداران با این نام آشنایی بیشتری دارند. نایلون استرچ کاربرد وسیعی دارد و در انواع مختلف تولید می شود. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی وستا به بررسی کاربرد و انواع استرچ ها می پردازیم.

نایلون استرچ چیست؟

فیلم استرچ  از مواد پلیمری تولید شده ولی با دیگر محصولات پلاستیکی از لحاظ ظاهری تفاوت دارد. ضخامت فیلم استرچ خیلی کمتر از کیسه فریزر است و کشسانی بیشتری هم دارد. به علت این ویژگی‌ها، نایلون‌های استرچ برای بسته‌بندی و لفاف بندی محصولات، بهترین گزینه هستند. از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های استرچ، کشش‌پذیری و چسبندگی است. در مقایسه با سایر مواد بسته‌بندی، استفاده از فیلم استرچ به طور قاطعانه بهتر و موثرتر است. بسته‌بندی با استفاده از این نوع فیلم‌ها، کالا را در حین جابجایی به خوبی حفاظت می‌کند و از آسیب‌های احتمالی در انتقال جلوگیری می‌کند. این محصول به عنوان یک لفاف کاربردی و مفید شناخته می‌شود که حتی در منازل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایلون استرچ در صنایع غذایی، صنعتی و کشاورزی کاربرد فراوانی دارد. بسته بندی جعبه، کارتن، لوازم منزل، مبلمان و غیره برخی از کاربردهای آن است. در صورت لزوم می توان چند لایه محافظ برای افزایش استحکام و محافظت روی مواد خوراکی یا وسایل، استفاده کرد. این محصول چسبندگی خوبی دارد و به همه سطوح می چسبد. بنابراین در به کارگیری آن مشکلی ندارید.

جدیدترین محصولات
دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

استرچ محافظ 50 یاردی

129,900 تومان
استرچ یک ورق چسبنده باریک است که برای پوشش مواد غذایی به کار می رود. استرچ رولی غذا برای موادی نظیر میوه و سبزیجات و گوشت و شیرینی و غیره مناسب است.

فویل آلومینیوم سایز متوسط

144,900 تومان
فویل آلومینیوم سایز متوسط برای فضای آشپزخانه، رستوران و غذاخوری ها مناسب است. فویل آلومینیومی وستا با کیفیت عالی و از مواد درجه یک تولید می شود. ابعاد این فویل ها 45 سانتیمتر در 6 متر است.

نایلون استرچ چه کاربردی دارد؟

مزایای سلفون بسته بندی

نایلون استرچ کاربرد گسترده ای دارد و آن به دلیل مزایای فوق العاده سلفون است. از جمله این موارد:

  • قدرت چسبندگی بالا
  • ضد نم و رطوبت
  • افزایش استحکام مواد بسته بندی شده
  • جلوگیری از پاشش و ریزش محصولات
  • چسبندگی  قوی به فلز و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی
  • مانع نفوذ آلودگی، خاک و گرد و غبار به داخل بسته
  • سهولت در حمل کالا و بارگیری
  • سبک و مقاوم
  • پایداری بالا در برابر کشیدگی
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • کاربری ساده و گسترده

انواع نایلون استرچ کدامند؟

از لحاظ مواد متریال در تولید، این محصول به دو نوع متفاوت تقسیم می شود. هر کدام از این محصولات کاربرد متفاوتی دارند.

استرچ پلی اتیلن (PE Stretch Film): این محصول برای بسته بندی لوازم خانگی و کالاهای صنعتی مناسب است. برای مثال در جابجایی مبلمان، روی قسمت های چوبی و پارچه ای با فیلم استرچ، محافظت می شود تا در حمل دچار خش و خراشیدگی نشود.

استرچ پی وی سی (PVC Stretch Wrap) : این محصول در صنایع غذایی و بهداشتی استفاده می شود. رول استرچ در همه خانه ها وجود دارد و به عنوان روکش ظروف غذا، کاربرد دارد. نایلون استرچ pvc به عنوان پوشش محافظ مواد غذایی خام و پخته استفاده می شود.

نایلون استرچ چیست؟

کاربردهای نایلون استرچ صنعتی

  •  محافظ بسته بندی لوازم بهداشتی ساختمانی
  • پوشش کارتن مصالح ساختمانی نظیر سنگ و سرامیک و کاشی
  • محافظ بسته بندی طاقه و جعبه و کارتن ها
  • محافظ لوازم خانگی و مبلمان و مصنوعات چوبی
  • جهت بسته بندی محصولات دکوراتیو

کاربردهای استرچ کشاورزی

این محصول با پلاستیک کشاورزی تفاوت دارد و کاربرد آن نیز فرق دارد. پلاستیک های کشاورزی عریض و ضخیم هستند و برای گلخانه داری و محافظت از گیاهان در سرما و گرما، استفاده می شوند. برخی از موارد استفاده از نایلون استرچ در کشاوری عبارتند از:

  • محافظ شاخه های پروفیل، ورق کامپوزیت، الوار، نئوپان و غیره
  • پوشش محافظ  کیسه های مواد پتروشیمی، کود و سم کشاورزی
  • بسته بندی علوفه و محصولات زراعی
  • محافظ محصولات کشورزی سیلویی

کاربردهای استرچ غذایی

Food Wrap Production  از محصولات فود گرید است و استفاده از آن در صنایع غذایی هیچ مانعی ندارد. سلفون استرچ غذایی از پی وی سی و رزین گیاهی تولید می شود و برای تماس مستقیم با مواد غذایی نیز مناسب است. محصولات محافط غذا و خوراکی ها با ضخامت و عرض متنوع تولید می شوند. نایلون استرچ از ورود آلودگی ها، رطوبت و هوا به مواد غذایی جلوگیری می کند. برخی از کاربردهای نایلون استرچ غذایی این ها هستند:

  • محافظ سبزیجات و صیفی جات
  • پوشش انواع گوشت و مرغ و ماهی خام
  • پوشش مواد غذایی پخته، بخارپز و سرخ شده
  • محافظ سالاد و میوه

استرچ بسته بندی مواد غذایی

تفاوت نایلون استرچ غذایی با صنعتی

فیلم استرچ صنعتی ( PE ) با استرچ غذایی ( PVC ) از نظر ساختار و مواد اولیه متفاوت است.  نایلون استرچ پی وی سی کمی شفاف تر از نوع صنعتی است. کاربرد این محصولات نیز با هم فرق دارد.

فیلم استرچ غذایی کاملا بهداشتی است و می تواند در تماس با مواد غذایی باشد و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

نایلون استرچ صنعتی مناسب استفاده در آشپزخانه نیست و در کارخانجات و صنایع استفاده می شود.

انواع رول استرچ بر اساس ویژگی های تولید

سه نوع فیلم استرچ دستی، ماشینی و سیلاژ به صورت رولی تولید می شود. بررسی این محصولات را در ادامه می خوانید:

فیلم استرچ دستی: این محصول به شیوه سنتی و با استفاده از نیروی انسانی تولید می شود. نایلون استرچ دستی در ضخامت 17 میکرون تولید می شود و کیفیت پایین تری دارد. استرچ دستی در وزن 500 گرم تا 5 کیلو تولید می شود. نمونه های بسیار کوچک و سبک نیز موجود هستند که با نام استرچ مچی عرضه می شوند. استرچ مچی از انواع دستی به حساب می آید و وزن آن کمتر از 500 گرم است و حداکثر در عرض 5 تا 10 سانتیمتر تولید می شود.

فیلم استرچ ماشینی: روش تولید ماشینی به نسبت شیوه سنتی، مقرون به صرفه تر است و سرعت تولید بالاتر می رود. رول های ماشینی دارای ابعاد بزرگتر و سنگین تر از استرچ های دستی هستند. فرایند تولید به طور کامل با دستگاه های اتوماتیم انجام می شود.

فیلم استرچ سیلاژ: محافظ محصولات سیلویی است. این محصول در رول های 50 و 70 سانتیمتر عرض، تولید می شود. کاربرد سیلاژ در بسیته بندی و محافظت از علوفه و ساقه و برگ گندم و ذرت است.

آیا تجربه استفاده از نایلون استرچ را دارید؟

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *