محصولات

ویژگی های استرچ غذایی باکیفیت

کاربرد استرچ غذایی

استرچ غذایی از محصولات پر مصرف در بسته بندی مواد خوراکی است. محصولات سلفون استرچ همان پلاستیک های چسبنده و شفافی هستند که به عنوان روکش مواد غذایی خام و پخته استفاده می کنید. استرچ بسته بندی مواد غذایی از محصولاتی است که به آشپزخانه منازل هم راه پیدا کرده و کاربرد زیادی دارد. برای بسته بندی مرغ و گوشت و ماهی یا حتی میوه و سبزیجات نیز می توانید از این سلفون های استرچ استفاده کنید. پوشش های استرچ، کیفیت مواد غذایی را حفظ می کنند و مدت زمان نگهداری خوراکی ها طولانی تر می شود.

فیلم استرچ های غذایی در ضخامت 1 تا 16 میکرون و با طول و عرض متنوعی تولید می شوند. خاصیت کشسانی و چسبندگی استرچ غذایی با دیگر انواع استرچ، فرق دارد. نایلون استفاده شده در تولید استرچ خوراکی، فود گرید است و کاملا برای تماس با مواد خوراکی ایمن است. خرید استرچ با کیفیت، سلامت مواد غذایی را بیمه می کند اما چظور یک محصول خوب و با کیفیت را تشخیص دهیم؟

استرچ غذایی چیست؟

محصولات استرچ نوعی پلاستیک یا سلفون هستند که در صنایع بسته بندی، به وفور استفاده می شوند. این محصول نوعی روکش و محافظ برای مواد غذایی است و از تماس آلودگی به سطح خوراکی ها جلوگیری می کند. استرچ ها همچون سایر مواد پلاستیکی از نوعی پلیمر تولید می شوند. با افزودن برخی مواد در هنگام تولید، ماده ای نایلونی با خاصیت کشسانی بالاتر تولید می شود که استرچ نام دارد.

نام گذاری این محصول نیز به دلیل همین خاصیت کش آمدن نایلون است. استرچ یعنی کش آمدن، این نام اشاره به ویژگی محصول دارد. سلفون استرچ قطر کمی دارد و نازک و براق است. نازک بودن به معنای، بی کیفیت بودن محصول نیست. استرچ غذایی در برابر فشار و کشیدگی، پاره نمی شود بلکه نایلون تا چندین برابر، کش می آید. صنایع مواد غذایی بیشترین مصرف کننده، سلفون استرچ است. محصولات استرچ، در تماس با خوراکی ها، مواد مضر و سمی آزاد نمی کنند. همه مواد غذایی استاندارد دارای روکش سلفون استرچ هستند. نایلون استرچ بوی نامطبوع ندارد و طعم مواد غذایی خام یا پخته را تغییر نمی دهد.

جدیدترین محصولات
دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

استرچ محافظ 50 یاردی

129,900 تومان
استرچ یک ورق چسبنده باریک است که برای پوشش مواد غذایی به کار می رود. استرچ رولی غذا برای موادی نظیر میوه و سبزیجات و گوشت و شیرینی و غیره مناسب است.

فویل آلومینیوم سایز متوسط

144,900 تومان
فویل آلومینیوم سایز متوسط برای فضای آشپزخانه، رستوران و غذاخوری ها مناسب است. فویل آلومینیومی وستا با کیفیت عالی و از مواد درجه یک تولید می شود. ابعاد این فویل ها 45 سانتیمتر در 6 متر است.

ویژگی های استرچ غذایی باکیفیت

مزایای استفاده از استرچ غذایی

محصولات استرچ نباید از مواد ضایعاتی و درجه دو، تولید شوند. این محصول به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط است و روی سلامت عمومی تاثیر دارد. سلفون استرچ های با کیفیت همگی فود گرید هستند و مواد مضر ندارند. پوشش های استرچ دارای چسبندگی بالایی هستند و به سطح مواد غذایی، می چسبند. به این ترتیب رطویت و گرد و غبار، نمی تواند به داخل نایلون نفوذ کند.

حفظ عطر و طعم مواد خوراکی یکی دیگر از مزایای استفاده از پوشش استرچ است. محصولات سلفون روکش غذا، فاقد مواد عطری هستند و انتشار بوی ناخوشایند ندارند. طعم و بوی مواد غذایی عوض نمی شود و کیفیت خوراکی ها حفظ می شود. کارخانجات مواد پروتئینی، لبنی و غذایی به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالا، از مصرف کنندگان دائمی سلفون استرچ هستند.

برخی از مهم ترین مزایای استفاده از سلفون غذایی عبارتند از:

  • حفظ عطر و طعم خوراکی ها
  • جلوگیری از آسیب به بسته بندی
  • عدم نفوذ گرد و غبار به سطح مواد خوراکی
  • قابل استفاده برای مواد غذایی سرد و گرم
  • جلوگیری از کپک زدگی و فساد خوراکی ها
  • حفظ طراوت و تازگی میوه و سبزیجات
  • ماندگاری طولانی تر مواد غذایی

سلفون میوه و سالاد

کاربرد سلفون استرچ

هنگام تولید مواد غذایی، از این محصول برای پوشش و حفظ کیفیت خوراکی ها استفاده می شود. برخی از رایج ترین موارد استفاده از استرچ غذایی عبارتند از:

  • محافظ محصولات گوشتی
  • پوشش میوه و سبزیجات خام
  • محافظ لبنیات در کارخانه
  • روکش سالاد
  • محافظ سوسیس و کالباس
  • درپوش ظروف غذای پخته
  • استفاده در قنادی و شیرینی پزی
  • مواد خام، پخته و نیمه پخته

خرید استرچ غذایی

ویژگی های استرچ غذایی

ساختار استرچ شبیه به مواد پلاستیکی است. استرچ ها از نایلون های چسبنده هستند و روی مواد را پوشش می دهند. استرچ هایی که در صنایع غذایی استفاده می شوند دارای همه ویژگی های مشترک با محصولات استرچ هستند. تفاوت اصلی در کیفیت بالا و مرغوب بودن جنس مواد اولیه است. یک محصول باکیفیت دارای این ویژگی ها است:

شفاف و براق

نایلون های کدر و مات، مواد غذایی را به خوبی نشان نمی دهند و خریدار نمی تواند از کیفیت مواد درون نایلون، مطلع شود. نایلون استرچ خوب، از مواد درجه یک تولید می شود و کاملا شفاف و براق است. وجود حباب یا بریدگی در محصول به معنای بی کیفیت بودن آن است.

چسبندگی بالا

استرچ غذایی باید از چسبندگی زیادی برخوردار باشد در غیر این صورت فرقی با کیسه نایلونی ندارد. چسبندگی زیاد موجب کاربری ساده تر می شود. همه سلفون استرچ های با کیفیت از یک جهت، دارای چسبندگی هستند و پوشش عالی ایجاد می کنند.

قیمت استرچ غذایی

مقاومت و کشسانی

استرچ غذایی خوب و با کیفیت دارای کشسانی زیادی است و استحکام خوبی دارد. هر چقدر مقاومت و کشسانی سلفون بالاتر باشد، امکان پارگی و سوراخ شدن آن کمتر است. سلفون استرچ در حالت کشیدگی، از جهت طولی افزایش دارد و تا حد زیادی، کیفیت خود را حفظ می کند.

عرق نکردن استرچ غذایی

هر گونه رطوبت و ذرات بخار روی نایلون، بعد از کاور کردن نشان دهنده، غیر مرغوب بودن استرچ است. بخار یا قطرات آب هر دو، طول عمر مواد خوراکی را کاهش می دهند. محصولات با کیفیت در برابر نفوذ رطوبت و غبار و آلودگی ها، بسیار مقاوم هستند.

مقاومت دمایی بالا

محصولات استرچ درجه یک در برابر تغییرات سرما و گرما، سریع واکنش نشان نمی دهند. سلفون ظکل ظاهری و کیفیت خود را در دمای مختلف، حفظ می کند. شوک دمایی متداول در محیط، به لحاظ فیزیکی موجب تغییر شکل سلفون استرچ نمی شود. استرچ همانند دیگر محصولات نایلون و پلاستیک، در برابر آتش و دمای خیلی زیاد، ذوب می شود.

استرچ مواد غذایی برای خوراکی های گرم و سرد قابل استفاده است. این محصول محافظ خوبی برای مواد پروتئینی و گوشت های سفید و قرمز است. سلفون استرچ یک محصول بهداشتی بوده و ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهد. موقع خرید سلفون استرچ دقت کنید که محصول، دارای رگه، بریدگی و یا حباب نیاشد. محصولاتی را انتخاب کنید که شفاف و براق و برندهای معتبر گزینه بهتری هستند.

به نظر شما سلفون استرچ برای مواد فریزری، هم قابل استفاده است؟

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *