محصولات

ساخت گلخانه با نایلون

ساخت گلخانه با نایلون

اگر می خواهید در تمام فصول، گیاهان را پرورش دهید به گلخانه نیاز دارید. گلخانه محیطی کنترل شده دارد و حتی در شرایط  نامساعد جوی نیز از گیاهان، محافظت می کند. روش های سنتی ساخت گلخانه، گران قیمت هستند و معمولا در فضای بزرگتر استفاده می شوند. ساخت گلخانه با نایلون در متراژ کمتر و با هزینه ای بسیار اندک هم امکان پذیر است. همین گلخانه های ارزان قیمت می تواند گیاهان شما را از شرایط هوایی بد محفوظ نگاه دارد و فضای ایده آلی برای کشت بسیاری از محصولات کشاورزی است.

نایلون و پلاستیک از محصولات پر کاربرد در صنایع هستند. انواع پلاستیک برای احداث گلخانه نیز استفاده می شود. صنعت کشاورزی به طور خاص از مصرف کنندگان پلاستیک عریض است. نایلون و پلاستیک برای مالچ پاشی، حذف گیاهان هرز از خاک و جلوگیری از حمله آفات به گیاهان، استفاده می شوند. محیط گلخانه نیز شبیه به یک باغ و مزرعه کوچک است که شرایط رشد گیاهان در طول سال را فراهم می کند. برای ساخت گلخانه با نایلون به ورق های پلاستیک گلخانه ای و یا رول های نایلونی نیاز دارید.

مزایای ساخت گلخانه با نایلون

در مقایسه با روش های سنتی گلخانه داری، استفاده از نایلون و پلاستیک عریض، مزایای بسیاری دارد. هزینه ساخت و نگهداری گلخانه های نایلونی به مراتب کمتر از انواع دیگر است. نایلون گلخانه داری به صورت رول های متراژ بالا تولید می شود و قیمت و کیفیت مناسبی دارد. رول های نایلون ضخیم هستند و تا چند سال، می توانید از آن استفاده کنید. مزایای ساخت گلخانه با نایلون عبارتند از:

  • هزینه کمتر برای ساخت و نگهداری گلخانه
  • قابلیت حفظ حرارت گلخانه در طول روز
  • امکان کنترل آب و آبیاری قطره ای
  • نوردهی مناسب و تنظیم نور محیط گلخانه
  • محافظت گیاهان در برابر آفات و حشرات
  • مقاوم در برابر تغییرات جوی ( سرما شدید در شب)
  • سبک و حمل آسان
  • امکان استفاده برای 2 تا 5 سال( با توجه به جنس)
  • سرعت در احداث و اجرای گلخانه

کیسه زباله رولی ۹۰×۷۰ سانتیمتر آبی رنگ ۳۰ عددی

96,900 تومان
کیسه های زباله وستا، پرفراژدار هستند. نگران تشت و پارگی کیسه زباله های رولی وستا نباشید، این محصول ضخیم بوده و نشتی ندارد.

کیسه زباله رولی کوچک سفید 30 عددی ۴۰x۵۰

39,900 تومان
کیسه زباله رولی کوچک سفید برای جمع آوری زباله خشک کاربرد دارد. در منازل، محیط اداری و فروشگاهی کیسه های کوچک زباله استفاده می شوند

کیسه فریزر رولی ضخیم نیم کیلویی

119,900 تومان
کیسه فریزر رولی ضخیم نیم کیلویی برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی. این محصول به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

فویل آلومینیوم سایز متوسط

144,900 تومان
فویل آلومینیوم سایز متوسط برای فضای آشپزخانه، رستوران و غذاخوری ها مناسب است. فویل آلومینیومی وستا با کیفیت عالی و از مواد درجه یک تولید می شود. ابعاد این فویل ها 45 سانتیمتر در 6 متر است.

سفره یکبار مصرف مدل گلوری

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف پلاستیک با طراحی زیبا و شکیل مناسب پذیرایی از مهمان ها. 10 قطعه 120*100 سانتیمتری پرفراژدار و رنگی

کیسه فریزر اقتصادی ۱۰۰ عددی

33,900 تومان
کیسه فریزر 100 عددی با قیمت اقتصادی و کیفیت عالی دارای مجوز پروانه بهداشت و سیب سلامت کاربرد گسترده در آشپزخانه های منازل، ادارات و سالن های غذاخوری

ویژگی های نایلون مناسب برای ساخت گلخانه

مزایای ساخت گلخانه با نایلوننایلون محافظ گل و گیاه از نوع پلاستیک کشاورزی است که در ضخامت و ابعاد متنوع تولید می شود. این نوع نایلون قابلیت افزودن برخی ویژگی ها در هنگام تولید را دارد. به طور معمول نایلون گلخانه ای دارای این مشخصات است:

  • نایلون عریض گلخانه ای یو وی دار و ساده
  • ضخامت متنوع بین 16 میکرون تا 400 میکرون
  • نایلون عریض از حدود یک متر تا 20 متری
  • ساخته شده از مواد پلی اتیلن سبک و تقویت شده
  • نایلون گلخانه ای 3 لایه و 5 لایه دارای بافت متراکم و مقاوم

پلاستیک عریض گشاورزی از 90 سانت تا 20 متر

طریقه ساخت گلخانه با نایلون

جنس نایلون گلخانه ای پلی اتیلن است که به صورت چند لایه و عریض تولید می شود. پلاستیک های گلخانه ای سبک هستند و در حمل آنها مشکلی ندارید. نصب و اجرای گلخانه با نایلون های عریض، کار آسانی است و به زمان زیادی نیاز ندارد. ابتدا باید نایلون مناسب را به متراژ مورد نظرتان تهیه کنید. نایلون گلخانه ای 3 تا 5 لایه است که متناسب با شرایط جوی محیط، انتخاب می شود. محصولات با کیفیت تر، دوام بیشتری دارند و تا 5 سال هم قابل استفاده هستند. مراحل ساخت گلخانه با نایلون به ترتیب این ها هستند:

انتخاب مکان مناسب برای احداث گلخانه

به دنبال منطقه ای باشید که در طول روز نور کافی خورشید را دریافت کند. مکان های رو به جنوب اغلب ایده آل هستند زیرا بیشترین نور خورشید را دریافت می کنند. به ساختمان های اطراف و سایه درختان نیز توجه کنید و بهترین مکان را برای ساخت گلخانه با نایلون انتخاب کنید. محل مورد نظر باید دسترسی به آب و برق نیز داشته باشد. استفاده از سایه بان برای گیاهانی که به نور کمتری نیاز دارند، امکان پذیر است.

ساخت گلخانه با نایلون یو وی دار

تهیه لوازم مورد نیاز برای ساخت گلخانه با نایلون

قبل از شروع ساخت، تمام موارد لازم را جمع آوری کنید. در اینجا لیستی از وسایل مورد نیاز برای احداث گلخانه، تهیه  شده:

  • ورق های پلاستیک یا فیلم گلخانه ای مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • پلاستیک عریض کشاورزی در صورت عدم استفاده از ورق های پلاستیکی
  • لوله های PVC، یا فلزی برای قاب به همراه گیره و اتصالات مورد نیاز
  • پایه های چوبی( اختیاری)
  • چسب یا نوار چسب مخصوص برای آب بندی
  • لنگر و وزنه های زمینی برای پایداری
  • ابزارهای لازم( اره، چکش، مته و …)

روش ساخت گلخانه با نایلون

ساخت قاب و اسکلت گلخانه

ساخت گلخانه با نایلون را با قاب شروع کنید. قاب همان چارچوب کار است و گلخانه را محکم و استوار نگه می دارد. در صورت استفاده از لوله های پی وی سی، آنها را با استفاده از اره به طول های دلخواه برش دهید. لوله ها را با استفاده از کانکتورهای PVC وصل کنید. اگر ظاهر سنتی تری را ترجیح می دهید، می توانید از لوله های فلزی برای قاب استفاده کنید. برای جلوگیری از جابجایی آن در بادهای شدید، قاب را با استفاده از وزنه و لنگر به زمین متصل کنید. لوله های فلزی و پی وی سی یک تفاوت مهم دارند. pvc در برابر رطوبت مقاوم است ولی لوله های فلزی در محیط مرطوب دچار زنگ زدگی می شود.

محکم کردن پلاستیک

نایلون گلخانه ای برای پوشش سقف و دیوارها قابل استفاده است. پس از تکمیل قاب، نوبت به پوشاندن آن با ورق پلاستیکی می رسد. نایلون گلخانه ای با کیفیت بالا را انتخاب کنید که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد. ورق پلاستیک یا رول نایلون را در محل مناسب قرار دهید و مطمئن شوید که کل ساختار را پوشش می دهد. گیره ها و بسته ها برای محکم کردن نایلون در جایگاه خود هستند. مراقب باشید که پلاستیک را خیلی محکم نکشید، زیرا برای مقاومت در برابر باد و شرایط آب و هوایی نیاز به انعطاف پذیری دارد.

ساخت گلخانه با نایلون کار ساده ای است می توانید با ایجاد شکاف در لبه پایینی ورق پلاستیکی در دو طرف گلخانه، منافذ تهویه ایجاد کنید. از خلاقیت خود کمک بگیرید نایلون گلخانه ای منعطف است و قابلیت های زیادی دارد. حتی می توانید پنجره های باز و بسته شو تعبیه کنید تا تهویه خوبی داشته باشید.

برای بهبود عایق کاری گلخانه، مهم است که هر شکاف یا منافذی را که ممکن است گرما از آن خارج شود، ببندید. عایق بندی مناسب به حفظ دمای پایدار در داخل گلخانه کمک می کند و از گیاهان شما در برابر نوسانات دمایی ناگهانی محافظت می کند.

گلخانه شما اکنون آماده استفاده است. با این حال، کار به اینجا ختم نمی شود. نظارت و نگهداری منظم  از گلخانه ضروری است.  نایلون گلخانه را به طور مرتب از نظر پارگی یا آسیب بررسی کنید. در صورت بروز مشکل، می توانید محل آسیب دیده را ترمیم کنید. ساخت گلخانه با نایلون نیازی به هزینه زیادی ندارد و با کمی خلاقیت می توانید گل ها و محصولات خود را در هر فصلی، پرورش دهید.

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *