خانه و آشپزخانه

راه های تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی کودکان

نحوه شستن اسباب بازیهای کودکان

اسباب بازی های کودکان منبع آلودگی هستند و می توانند بیماری های مختلف را انتقال دهند. لازم است تا به طور مرتب اسباب بازی ها را ضد عفونی و استریل کنید. کودکان اسباب بازی ها را به دهان می برند پس مراقب باشید که میکروب و آلودگی روی این وسایل نباشد. تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی ساده تر از انواع دیگر است. اسباب بازی های پلاستیکی از مواد پلیمری ساخته می شوند.  این محصولات قابل شستشو هستند و می توانید با مواد شوینده و ضد عفونی کننده، آن ها را تمیز کنید.

تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی  در سلامت و حفظ بهداشت کودکان اثرگذار است. زمان نظافت اسباب بازی ها با هم فرق دارد. وسایلی که مورد استفاده روزانه هستند باید زود به زود شوند. برای مثال پلاستیک های دندانی کودک نیاز به شستشوی روزانه دارند. اسباب بازی های دیگر را می توانید هر ماه، یک یا دوبار ضد عفونی و استریل کنید. هر زمان که کودک دچار سرماخوردگی یا بیماری شد، بلافاصله اسباب بازی ها را تمیز کنید. اسباب بازی آلوده موجب عفونت های گوارشی، چشمی، تنفسی و پوستی در کودکان می شود.

بهترین راه برای تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی

اتاق کودک باید پاکیزه و عاری از آلودگی باشد زیرا بچه ها سیستم ایمنی ضعیفی دارند. شستشوی ملحفه، روبالشی و لباس های کودک موجب از بین رفتن بسیاری از آلودگی ها می شود اما هنوز خطر در کمین است. اسباب بازی ها نیز مثل بقیه وسایل، میکروب و باکتری و ویروس ها را منتقل می کنند و نیاز به نظافت دارند. شستشوی اسباب بازی های پلاستیکی ساده ترین راه برای از بین بردن باکتری و انگل و غیره است. آب داغ یک میکروب کش قوی است و همه آلودگی ها را پاک می کند. اسباب بازی های پلاستیکی را در یک ظرف، پر از آب داغ قرار دهید تا دما، تاثیرش را بگذارد. این راه کم هزینه و آسان است اما راه های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته شده.

کیسه زباله بندار سایز بزرگ ۸۰×۶۵ سانتیمتر

84,900 تومان
کیسه زباله بندار سایز بزرگ برای اماکن عمومی و فضای باز مناسب است. کیسه های زباله وستا ضخیم و مقاوم هستند و دچار نشتی و پارگی نمی شوند.

سفره یکبار مصرف مدل بانو

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۰ متر؛ سفره یکبار مصرف ۲۰ متری دارای 10 قطعه 100*100 طراحی مناسب پذیرایی

سفره یکبار مصرف مدل بی بی

129,900 تومان
سفره یکبار مصرف وستا مدل بی بی در رول 50 متری تولید شده. مواد اولیه پلی اتیلن و کاملا مرغوب و بهداشتی است

فویل آلومینیوم سایز متوسط

144,900 تومان
فویل آلومینیوم سایز متوسط برای فضای آشپزخانه، رستوران و غذاخوری ها مناسب است. فویل آلومینیومی وستا با کیفیت عالی و از مواد درجه یک تولید می شود. ابعاد این فویل ها 45 سانتیمتر در 6 متر است.

سفره یکبار مصرف مدل نگار

62,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۵ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۲۵ متری؛ ۲۵ قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

سفره یکبار مصرف مدل گلوری

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف پلاستیک با طراحی زیبا و شکیل مناسب پذیرایی از مهمان ها. 10 قطعه 120*100 سانتیمتری پرفراژدار و رنگی

تمیز کردن اسباب بازی کودکان

تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی با محلول سفید کننده

وایتکس و محلول های سفید کننده، حاوی مواد شیمیایی قوی هستند. استفاده از این مواد در تمیز کردن اسباب بازی کودکان توصیه نمی شود. همیشه امکان دارد درصدی از این مواد روی سطوح اسباب بازی باقی بماند و حساسیت های پوستی یا گوارشی ایجاد کند. در صورتی که هیچ چاره دیگری ندارید حتما محلول سفید کننده را رقیق کنید. نسبت 1 به 10 فرمول استفاده از این مواد در نظافت اسباب بازی های پلاستیکی است. در یک ظرف بزرگ یک قسمت محلول سفید کننده و 10 قسمت آب بریزید. حالا اسباب بازی های پلاستیکی را در آب غوطه ور کنید. بعد از 10 دقیقه اسباب بازی را از آب خارج کرده و با آب خالص شستشو دهید. دقت کنید همه سفید کننده از روی اسباب بازی پاک شود. این مواد بسیار خطرناک هستند و راه های کم خطرتری هم وجود دارد.

راه های تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی

محلول آب و صابون برای تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی

صابون و مایع ظرفشویی در از بین بردن میکروب ها معجزه می کنند. پلاستیک ها نسبت به شوینده های خانگی مقاوم هستند و دچار آسیب نمی شوند. اسباب بازی پلاستیکی فرزندتان را با موادی که برای تمیز کردن دست ها یا ظروف استفاده می کنید، استریل کنید. ابتدا یک ظرف بزرگ، آب گرم تهیه کنید. می توانید این کار را در سینک ظرفشویی نیز انجام دهید.

کمی مایع ظرفشویی یا صابون مایع را داخل آب گرم بریزید و هم بزنید. حالا اسباب بازی های پلاستیکی را در این محلول قرار دهید. با کمک یک فرچه یا مسواک، همه قسمت های اسباب بازی را تمیز کنید. مسواک به خوبی گوشه ها و نقاط کوچک را تمیز می کند. سپس اسباب بازی ها را با اب گرم آبکشی کرده و اجازه دهید تا خشک شود.

نظافت سریع اسباب بازی های پلاستیکی با دستمال مرطوب

وقتی بیرون از منزل هستید یا زمانیکه وقت ندارید، این روش عالی است. بچه ها اسباب بازی ها را پرت می کنند و به زمین می اندازند. امکان در دهان بردن اسباب بازی ها همیشه وجود دارد. حتی وقتی زمان کمی دارید نیز می توانید با یک دستمال مرطوب، خیلی راحت و سریع اسباب بازی را تمیز کنید. در نظر داشته باشید که دستمال مرطوب قدرت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی زیادی ندارد. لازم است تا به محض امکان، از روش های دیگر برای تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی استفاده کنید.

تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی

ضدعفونی اسباب بازی پلاستیک با آب و سرکه

تمیز کننده های خانگی ایمنی بالاتری از مواد شیمیایی دارند. سرکه یک محلول سالم و بدون خطر است. پلاستیک ها نسبت به مواد اسیدی مقاومت بالایی دارند و سرکه نیز یک اسید ضعیف است. سرکه سفید در نظافت و تمیز کاری خانه و آشپزخانه، استفاده فراوانی دارد. اسباب بازی های پلاستیکی کودکان را نیز می توانید با محلول آب و سرکه تمیز کنید.

یک قسمت سرکه و دو برابر آب را در ظرفی با هم ترکیب کنید. پارچه تمیزی را در این محلول قرار دهید تا مواد را جذب کند. حالا با پارچه اغشته به محلول آب و سرکه، روی سطوح اسباب بازی های پلاستیکی را کامل تمیز کنید. سرکه سفید یک ماده کاملا بی خطر است و بسیاری از میکروب ها و آلودگی ها را از بین می برد. لازم است تا اسباب بازی را با آب داغ شستشو دهید تا چیزی روی ان باقی نماند.

شستشوی اسباب بازی ها در ماشین ظرفشویی

اسباب بازی ها را در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی بچینید. حالا با قرص یا محلول های مخصوص، شستشوی ظرف ها، همه اسباب بازی ها را تمیز کنید. این ترفند ساده و راحت تر از راهکارهای قبلی است. البته در مورد اسباب بازی های پلاستیکی خیلی بزرگ، قابل اجرا نیست.

مهم نیست از چه روشی استفاده کنید، مهم تمیز نگاه داشتن اسباب بازی های کودک است.

بهترین راه برای تمیز کردن اسباب بازی پلاستیکی

راهنمای تمیز کردن اسباب بازی حمام

جنس اسباب بازی های حمام هم پلاستیکی است و به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. ساده ترین راه، خیساندن اسباب بازی های حمام در داخل وان است. کمی محلول ضد عفونی کننده در داخل آب وان بریزید. حالا اسباب بازی ها را به مدت یک ربع در داخل این محلول قرار دهید.

اغلب اسباب بازی های حمام، تو خالی و سوراخ دار هستند. ابتدا همه این محفظه های خالی را با آب و صابون تمیز کنید و سپس آن ها را در وان خیس قرار دهید. نکته مهم در خشک کردن این اسباب بازی ها است. باقیماندن آب در محفظه تو خالی، منجر به ایجاد کپک و قارچ می شود. اسباب بازی ها را خوب خشک کنید. دقت داشته باشید که هر بار پس از حمام، اسباب بازی ها را از آب خارج کرده و به بیرون از حمام منتقل کنید تا خشک شود. حداقل ماهی یکبار هم به طریقه ذکر شده، آن ها را ضد عفونی و تمیز کنید.

به نظر شما اصلا تمیز کردن اسباب بازی کودکان، لازم است یا خیر؟

Rating 5.00 from 1 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *