خانه و آشپزخانه, محصولات

کیسه زباله بنددار بهتر است یا ساده؟

کیسه زباله بندار یا ساده؟

کیسه زباله بنددار و ساده با رنگ‌بندی و ابعاد متنوع تولید شده. کیسه زباله های کوچک و متوسط، برای آشپزخانه مناسب هستند. نمونه های بزرگ‌تر در مکان های عمومی، حیاط، فضای سبز اداری بیشترین استفاده را دارند. تا همین چند سال پیش کافی بود یک کیسه زباله با سایز مناسب را خریداری کنید تا مشکل جمع آوری آشغال‌ها حل شود. اما این روزها انواع کیسه زباله بند دار هم به جمع کیسه های مخصوص دفع زباله اضافه شده. بسیاری از خریداران نمی دانند این کیسه های بنددار و خوش رنگ و بو، چه مزیتی دارند و چرا تولید می شوند. سوال بزرگ این است که: کیسه زباله بنددار بهتر است یا ساده؟

مقایسه انواع کیسه زباله

صنعت تولید کیسه زباله در سال های اخیر، جهش زیادی داشته. هر روز شاهد یک نوع کیسه برای جمع آوری زباله ها هستیم. گاهی کیسه زباله ها به رنگ زرد، سبز، آبی یا سفید و غیره در می آیند. هر کدام از این رنگ ها نشان می دهد که این محصول چه کاربردی دارد. حتی می توانیم جنس مواد اولیه در تولید کیسه زباله را نیز از روی ظاهرش تشخیص دهیم. کیسه های زباله که از مواد بازیافتی تهیه می شوند عموما کدرتر هستند و بوی نامطبوعی دارند. اما انواع شفاف تر از متریال مرغوب تهیه می شوند.

کیسه زباله بنددار هم چند وقتی است که به لیست خرید خانه اضافه شده. حالا خرید کیسه زباله هم کلی چالش ایجاد کرده. آیا کیسه زباله بندار بهتر است یا فقط بحث تبلیغات این محصول را معروف کرده؟ بد نیست ابتدا با این  انواع کیسه زباله نسل جدید بیشتر آشنا شویم.

جدیدترین محصولات
دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

کیسه زباله 3 رولی متوسط

99,900 تومان
کیسه زباله 3 رولی متوسط وستا پلیمر با کیفیت عالی موجود است. تعداد 42 عدد در بسته و رنگ محصول سبزاست. کیسه زباله رولی پرفراژ دار با ضخامت مناسب

کیسه زباله رولی متوسط۷۰×۵۰ سانتیمتر زرد رنگ ۵۰ عددی

96,900 تومان
کیسه زباله رولی متوسط در ابعاد ۷۰×۵۰ سانتیمتر زرد رنگ ۵۰ عددی برای منازل و محیط کاری. فروش کیسه زباله رولی با کیفیت عالی

کیسه زباله رولی ۸۰×۵۵ سانتیمتر سبز رنگ ۴۰ عددی

96,900 تومان
کیسه زباله رولی سبز رنگ برای منازل و محیط کاری مناسب است. کیسه های زباله با رنگ سبز در رول 40 عددی تولید شده. ابعاد کیسه زباله80*55 سانتیمتر و بزرگ و جادار است.

کیسه زباله رولی مشکی سایز ۶۵x۸۰

57,900 تومان
خرید و قیمت کیسه زباله رولی مشکی سایز ۶۵x۸۰ اقتصادی. ضخامت عالی و اندازه مناسب برای رفع زباله روزانه. بدون نشتی و پارگی

کیسه زباله رولی ۹۰×۷۰ سانتیمتر آبی رنگ ۳۰ عددی

96,900 تومان
کیسه های زباله وستا، پرفراژدار هستند. نگران تشت و پارگی کیسه زباله های رولی وستا نباشید، این محصول ضخیم بوده و نشتی ندارد.

کیسه زباله بندار سایز متوسط ۷۰×۵۵ سانتیمتر

84,900 تومان
کیسه زباله بندار سایز متوسط ۷۰×۵۵ سانتیمتر قابل استفاده در منازل و ادارات. دارای مقاومت بالا در برابر پارگی. بدون نشتی و با کیفیت

معایب کیسه زباله بنددار

کیسه زباله بنددار چیست؟

یکی از انواع به نسبت جدید در بازار همین کیسه های بنددار هستند. قسمت بالای این محصول نوعی غلاف کار شده. یک بند باریک داخل این غلاف وجود دارد. با کشیدن این بند، سر کیسه زباله جمع شده و بنددها آزاد می شوند. حالا این بندها نقش همان دسته را برای کیسه پلاستیکی دارند. این مهم ترین و اصلی ترین تفاوت کیسه زباله های بنددار و ساده است. بخش غلاف و نوار بند بالایی در محصولات کیسه زباله ساده وجود ندارد. وقتی حجم کیسه زباله، تکمیل شد خیلی ساده بندها را می کشید. بندها موجب بسته شدن کیسه زباله می شوند. در مدل ساده، پس از جمع شدن آشغال ها، سر کیسه گره زده می شود.

کیسه‌های زباله بند دار به صورت رولی و فله تولید می شوند. برای مصارف خانگی، کیسه زباله رولی بند دار کارایی مناسبی دارد. کیسه زباله در همه مراکز و سازمان ها و غیره مورد نیاز است. حجم مصرف در اماکن اداری، فروشگاهی، کارگاهی و محیط کاری بیشتر است و معمولا کیسه‌های زباله به صورت فله خریداری می شوند. خریداران خانگی ولی کیسه زباله بند دار را ترجیم می دهند. این محصولات به صورت بسته بندی به فروش می رسند. کیسه زباله های ساده نیز در خانه و محیط کاری کاربرد دارد. 

مزایا و معایب کیسه زباله ساده و بند دار

کیسه‌های زباله بند دار خیلی پر طرفدار هستند اما همچنان کیسه زباله های بدون بند هم، خریدار دارد. پس نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست. شرکت های تولید کننده کیسه زباله محصولات مختلفی را روانه بازار کرده اند. محصولاتی که با متریال مرغوب تهیه می شوند کیفیت بالاتری دارند. رقابت در صنعت کیسه زباله زیاد است و این موجب می شود تا همواره محصولی متفاوت و متنوع عرضه شود. مهم اینست که شما این کیسه زباله ها را برای چه محلی خریداری می کنید. حتی حجم زباله تولیدی در طی روز نیز روی انتخاب تاثیرگذار است. در ادامه با مزایا و معایب هر دو محصول آشنا می شویم.

مزایای کیسه زباله بنددار

مزایای کیسه‌های زباله بند دار

این محصول دارای کیفیت بسیار خوبی است و از متریال مرغوب تولید می شود. پلیمرهای خالص برای کیسه زباله بنددار استفاده می شود. در مقایسه با کیسه زباله های ساده و فله، صددرصد این کیسه های بنددار جنس بهتری دارند. استفاده از کیسه زباله مناسب یک راه ساده برای حفظ بهداشت محیط است. به خصوص در فضای بسته، لزوم استفاده از محصولات مرغوب بیشتر می شود. برخی از مزایای کیسه زباله بنددار عبارتند از:

  • عدم انتشار بوی نامطبوع در محیط
  • امکان استفاده از حداکثر ظرفیت کیسه زباله
  • حمل آسان و دفع مناسب آشغال
  • عدم نشتی به دلیل دوخت در کنار (  در پایین کیسه دوخت ندارد )

معایب کیسه زباله های بنددار

کیسه‌های زباله بنددار ممکن است گران‌تر از کیسه‌های ساده باشند. افزودن غلاف و بند، هزینه های تولید کیسه زباله را افزایش می دهد. قیمت کیسه زباله بنددار در مقایسه با مدل های ساده همیشه بیشتر است. این محصولات مصرف خانگی دارند و در حجم بالا گران تمام می شوند. در محیط کاری معمولا کیسه زباله های ساده استفاده می شود. این به دلیل ارزان تر بودن محصول است.

کیسه زباله بند دار با آپشن های دیگری همراه است نظیر عطر یا شفاف بودن و غیره. همه این موارد می تواند هزینه های تولید را افزایش دهد. در حجم بالا و برای فضای عمومی شهری با محیط کاری این کیسه ها مقرون به صرفه نیستند. دو مورد از معایب این محصول عبارت است از:

  • قیمت بالاتر
  • ضخامت کمتر

انواع کیسه زباله ساده و بنددار

مزایا و معایب کیسه زباله های ساده

کیسه زباله بنددار به نظر انتخاب خوبی است پس چرا کیسه های زباله بدون بند هنوز تولید می شود؟ ضخامت کیسه زباله ساده بیشتر از نوع بنددار است. این کیسه ها در سایز خیلی بزرگتر هم موجود هستند. اما از لحاظ قیمت، برگ برنده با کیسه زباله ساده است. این محصولات ارزان تر از مدل های بنددار هستند.

از معایب کیسه زباله ساده، متریال بازیافتی در تولید آن است. کیسه های ساده و سیاه و کدر، انتشار بوی نامطبوع دارند. کیسه زباله های بازیافتی برای آشپزخانه و فضای بسته مناسب نیستند. در ضمن بخشی از ظرفیت کیسه زباله برای گره زدن، خالی می ماند.

کیسه زباله بنددار بهتر است یا ساده؟ به نظر می رسد در هر محیط، یکی از این محصولات کارایی بهتری دارند. در تعداد بالا و برای محیط کارگاهی ، فضای باز اداری، ویلا و باغ، کیسه های بزرگ و جادار ساده کاربرد بهتری دارد. قیمت این کیسه ها ارزان است و کاملا صرفه اقتصادی دارد. اما برای آشپزخانه، اتاق کار و فضای بسته کیسه زباله بنددار گزینه مناسب تری است.

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *