اخبار

مزایای استفاده از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند

استفاده از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند

آیا می دانید که داخل گوشی شما پلاستیک است؟ تولید کنندگان انواع مختلف پلاستیک را با هم ترکیب می کنند تا اجزای داخلی و پوشش بیرونی گوشی های هوشمند ساخته شود. پلی کربنات پر کاربرترین پلاستیک در گوشی‌های هوشمند است که به جهت اقتصادی نیز هزینه های تولید را کاهش می دهد. برای اینکه ظاهر گوشی های موبایل شیک تر شود از پوشش های محافظ روی پلاستیک استفاده می شود. به طور متوسط در یک گوشی هوشمند حدود 9.53 گرم پلاستیک وجود دارد که عمده آن برای ساخت بدنه، به کار رفته است.

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان گوشی های همراه از ترکیبات پلاستیک در محصولات خود استفاده می کنند. برای مثال: سامسونگ و نوکیا از مصرف کنندگان پلاستیک در محصولات خود هستند. طبق اعلام سامسونگ گلکسی اس 23 دارای درصدی از پلاستیک بازیافتی است و این شرکت قصد دارد تا سال 2050 به طور کامل رزین( مواد پلاستیکی) بازیافتی را جایگزین پلاستیک های یکبار مصرف کند. گوشی نوکیا X30 5G با 60 درصد پلاستیک بازیافتی و آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است و به گفته نوکیا، پایدارترین گوشی آنها تاکنون همین محصول است.

مزایای استفاده از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند

صنعت پلاستیک در بسیاری از صنایع دیگر، کاربرد دارد نوع مواد اولیه در تولید پلاستیک برای گوشی های همراه، متفاوت از محصولات دیگر است. برای مثال در ساخت کیسه فریزر از پلی اتیلن استفاده می شود ولی پلاستیک گوشی های هوشمند از نوع پلی کربنات است. با توجه به مزایای پلاستیک، کاربرد آن در گوشی های هوشمند هر روز بیشتر می شود. آیا می دانید چرا سامسونگ و نوکیا و …. از پلاستیک در تولید گوشی موبایل استفاده می کنند؟

پلاستیک ارزان قیمت است

در ساخت و طراحی گوشی های هوشمند از مواد اولیه پلاستیک استفاده می شود زیرا ارزان قیمت است. سازندگان با استفاده از پلاستیک، ماده‌ای با قابلیت تغییرپذیری بهتر را در اختیار دارند و این یعنی آزادی بیشتر در طراحی و شکل دادن به یک محصول.  در نهایت گوشی ساخته شده با پلاستیک قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

شاید گوشی بدنه پلاستیک به نظر چندان جالب نباشد ولی تولید کنندگان، پلاستیک را حکاکی کرده و با لایه های مختلف پوشش می دهند. این پلاستیک ها ظاهری شیشه مانند و شفاف دارند و اصلا حس مصنوعی بودن و پلاستیکی ندارند. طراحی این گوشی ها شیک تر است و با توجه به قیمت مناسب، مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

سفره یکبار مصرف مدل کهربا

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف بهداشتی برای منازل و سالن های غذاخوری عمومی. چاپ رنگی و طراحی خاص با عرض 120 سانتی‌متر و طول 10 متر

سفره یکبارمصرف یوکا

99,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۵۰ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۵۰ متری؛ 50 قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

کیسه فریزر 250 عددی

84,900 تومان
کیسه فریزر 250 عددی وستا به سادگی دپار پارگی نمی شود. قیمت کیسه های فریزی 250 عددی در کارتن 20 تایی اقتصادی

کیسه زباله بندار سایز کوچک ۶۰×۵۰ سانتیمتر

84,900 تومان
کیسه زباله بنددار کوچک   قابلیت تعویض روزانه را دارد. کیفیت کیسه زباله های کوچک بنددار عالی است. جنس مقاوم این کیسه‌ها از پاره‌شدن و نشت زباله‌ها جلوگیری می‌کند.

کیسه فریزر 120 عددی

59,900 تومان
فروش اینترنتی کیسه فریزر 120 عددی وستا. تولید شده با مواد مرغوب و بدون ناخالصی. کیسه های پلاستیکی مخصوص فریزر عمده

کیسه زیپ‌دار سایز کوچک 35 عددی

76,900 تومان
کیسه زیپ‌دار سایز کوچک 35 عددی با کیفیت عالی. زیپ کیپ ضخیم از پلاستیک درجه یک. ابعاد کیسه پلاستیکی 18*20

پلاستیک در گوشی‌ های هوشمند

دوام پلاستیک در گوشی‌های هوشمند زیاد است

پلاستیک انعطاف پذیرتر از شیشه است و باعث می شود در برابر شکستن مقاومت بیشتری داشته باشد. نمایشگرهای پلاستیکی مقاومت زیادی دارند و به سادگی خورد نمی شوند. شاید به نظر غیر قابل باور باشد ولی پلاستیک بسیار بادوام است و این در گوشی های هوشمند اهمیت زیادی دارد. به هر حال باید برای اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مانند افتادن گوشی از دست و پرت شدن آن، آمادگی داشت.

پلاستیک تداخل امواج ایجاد نمی کند

پلاستیک در گوشی‌های هوشمند با امواج الکترومغناطیسی تداخلی ایجاد نمی کند و آنتن دهی گوشی بهتر خواهد شد.  برای ساخت و تولید گوشی هایی با مقاومت بالا در برابر امواج رادیویی، همیشه پلاستیک بهترین انتخاب است. انتقال سیگنال در صنعت گوشی‌های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است و پلاستیک موجب کمترین میزان کاهش در جریان امواج رادیویی می شود.

وزن پلاستیک در گوشی‌های هوشمند سبک است

وزن پلاستیک در مقایسه با سایر متریال، سبک تر است. موقع در دست گرفتن گوشی، کاربر حس راحتی بیشتری دارد. به ویژه در گوشی هایی که صفحه نمایش بزرگتری دارند، سبک بودن یک ویژگی فوق العاده کاربرپسند است. خریداران تمایل دارند در طول روز، گوشی موبایل را همراه داشته باشند و ساعات طولانی از آن استفاده کنند. گوشی های سبک، حمل راحت تری دارند و پر طرفدارتر هستند.

ساخت گوشی موبایل با بدنه پلاستیک

معایب استفاده از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند

سازندگان گوشی های موبایل درصد متفاوتی از پلاستیک را در محصولات خود، به کار می گیرند. درصد استفاده از پلاستیک ها بستگی به استراتژی شرکت تولید کننده دارد و می تواند کم یا زیادتر باشد. مزایای استفاده از پلاستیک در ساخت گوشی های هوشمند بسیار زیاد است اما برخی معایب را نمی توان نادیده گرفت.

پلاستیک ضد خش نیست

استفاده از پلاستیک، فلز، شیشه و سرامیک در ساخت گوشی های موبایل رایج است. پلاستیک در مقایسه با مواد دیگر، شفافیت کمتری دارد و صفحه نمایشگرهای پلاستیکی، به اندازه شیشه شفاف نیستند. احتمال کاهش کیفیت تصاویر در این گوشی ها وجود دارد. مهم تر اینکه پلاستیک ها قابلیت خراشیدگی بالاتری دارند. چنانچه گوشی با قاب یا محافظ صفحه محافظت نشده باشد، احتمال خش و خراش روی آن بیشتر می شود.

مزایای پلاستیک در گوشی‌های هوشمند

پلاستیک در دماهای شدید دوام ندارد

نمایشگرهای پلاستیکی در تغییرات دمایی بسیار شدید، پایداری کمی دارند و شکننده تر می شوند. یکی از نکات منفی گوشی های بدنه پلاستیکی عدم مقاومت دمایی است. پلاستیک به ویژه در برابر گرما حساس تر است و احتمال ذوب پلاستیک وجود دارد. گوشی های بدنه پلاستیکی را نباید در زیر نور مستقیم خورشید به مدت طولانی قرار داد زیرا احتمال تغییر رنگ بدنه موبایل وجود دارد. پلاستیک ممکن است در طی زمان تغییر رنگ دهد و قاب یا بدنه گوشی، کمرنگ شود.

پلاستیک هدایت گرمایی کمی دارد

استفاده از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند یک مشکل بزرگ دارد و آن عایق گرما بودن پلاستیک است. قطعات گوشی در حین کارکردن، گرما تولید می کنند و کمی گرمتر می شوند پلاستیک نمی تواند این گرما را به بیرون انتقال دهد. البته موقع استفاده اصلا متوجه چنین چیزی نمی شوید یعنی گوشی موبایل در حین صحبت کردن شاید اصلا داغ نشود.

پلاستیک عایق است و گرما را انتقال نمی دهد و بدنه گوشی داغ نمی شود. حالا گرمای حاصل از کارکرد قطعات کجا می رود؟ همه این گرما درون گوشی باقی مانده زیرا پلاستیک نمی تواند آن را به بیرون هدایت کند. این یک ایراد جدی است و منجر به کاهش عمر مفید قطعات و به خصوص آسیب جدی به باتری موبایل می شود.

سازندگان تمایل دارند از پلاستیک در گوشی‌های هوشمند استفاده کنند زیرا سبک و ارزان قیمت است البته مشکلاتی نیز وجود دارد که می تواند در آینده برطرف شود. با تمام این مزایا و معایب فکر می کنید استفاده از پلاستیک در تولید گوشی موبایل خوب است یا بد؟

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *