محصولات, محیط زیست

نایلون گلخانه سبز چیست و چه تاثیری در کشاورزی دارد؟

پوشش گلخانه

نایلون گلخانه سبز به طور اختصاصی برای استفاده در صنعت گلخانه داری تولید می شود. با افزودن برخی مواد در تولید، رنگ نایلون، شفاف می شود. نایلون های گلخانه ای، پوشش دهی خوبی دارند و تا حدود زیادی از اثرات زیانبار نور خورشید، کم می کنند. ورق های نایلون پوشش گلخانه، قابلیت تولید در ضخامت های متنوع را دارند. عرض این نوع نایلون ها زیاد است و با کمترین هزینه قابلیت استفاده در فضای گلخانه ای را دارند. نایلون سبز گلخانه ای تاثیر فراوانی در رشد و کیفیت محصولات کشت شده دارد. این نایلون ها قابلیت سفارشی سازی را دارند. طول عمر و دوام نایلون گلخانه ای زیاد است و هزینه اولیه در طی زمان، جبران می شود.

نایلون سبز گلخانه چیست؟

محصولات گلخانه ای با کشت خارج از فصل رشد می کنند بنابراین شرایط نگهداری این گیاهان متفاوت است. فضای گلخانه نیاز به پوشش دارد تا روند رشد گیاهان به درستی انجام شود. پوشش گلخانه ها با ورق های سبز پلاستیکی انجام می شود. این محصول از مواد اولیه ای نظیر پلی اتیلن،کوپلیمر، پلی وینیل یا پلی کربنات تولید می شود. نایلون های سبز از پر مصرف ترین پلاستیک در صنعت کشاورزی و گلخانه داری هستند. پلاستیک های گلخانه به صورت تک لایه یا چند لایه برای شرایط مختلف، تولید می شوند.

نایلون سبز گلخانه

اهمیت استفاده از نایلون سبز گلخانه

وقتی نوبت به پوشش گلخانه شما می رسد، انتخاب یک محصول بادوام اهمیت زیادی دارد. پلاستیک های معمولی مناسب فضای باز نیستند اما پوشش های گلخانه برای همین کار ساخته شده اند. هزینه نایلون گلخانه ای کم نیست اما حداقل خیال تان بابت کیفیت و دوام آن راحت است. نایلون سبز گلخانه به طور تخصصی برای برای فضای باز تولید شده و در برابر شرایط محیطی پایداری بالایی دارد. ورق‌های پلاستیکی گلخانه عموماً بیش تر از مواد دیگر دوام می‌آورند و به شما این امکان را می‌دهند که از همان پوشش در چندین فصل بدون نیاز به تعویض استفاده کنید. صرفه اقتصادی این محصول در طول زمان، مشخص می شود. علاوه بر این به 3 دلیل استفاده از نایلون سبز گلخانه ای اهمیت دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

کیسه زباله 3 رولی کوچک

99,900 تومان
این محصول برای آشپزخانه های منازل و ادارات انتخاب مناسبی است. کیسه زباله های وستا بدون نشتی و ضخیم هستند.

دستکش یکبار مصرف جعبه‌ای 100 عددی

39,900 تومان
آیا به دنبال دستکشی هستید که بهترین حفاظت را برای دست‌های شما ارائه دهد؟ با دستکش یکبار مصرف جعبه‌ای  دست‌هایتان همیشه تمیز و بهداشتی باقی خواهد ماند.

سفره یکبار مصرف مدل بی بی

129,900 تومان
سفره یکبار مصرف وستا مدل بی بی در رول 50 متری تولید شده. مواد اولیه پلی اتیلن و کاملا مرغوب و بهداشتی است

سفره یکبار مصرف مدل کهربا

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف بهداشتی برای منازل و سالن های غذاخوری عمومی. چاپ رنگی و طراحی خاص با عرض 120 سانتی‌متر و طول 10 متر

کیسه فریزر رولی ضخیم نیم کیلویی

119,900 تومان
کیسه فریزر رولی ضخیم نیم کیلویی برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی. این محصول به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

سفره یکبار مصرف مدل نگار

62,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۵ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۲۵ متری؛ ۲۵ قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

نایلون گلخانه ای با خواص UV

ورقه های سبز پلاستیکی گلخانه، ممکن است در ابتدا آنقدرها متفاوت به نظر نرسند.  پس از اینکه  پلاستیک ها برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گرفتند، تفاوت ها آشکار است. محصولات متفرقه به دلیل تأثیرات شدید نور مستقیم خورشید، شکننده شده و به سرعت شروع به تخریب می کند. نایلون سبز گلخانه ای مقاومت زیادی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و تا 2 تا 10 سال قابل استفاده دارد.

نایلون سبز گلخانه شفافیت و عبور نور

چیزی که واقعا این محصول را متمایز کرده، امکان ترکیب مواد افزودنی در پروسه تولید است. با افزودن برخی مواد می توان خواص منحصر به فردی همچون مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش، شفافیت بیشتر، ضد بخار و غیره را به این محصول افزود. اغلب ورق های پلاستیکی محصوص گلخانه، نور را تا 80-85 درصد عبور می دهند. این پلاستیک ها شفاف هستند و رتبه بندی متنوعی دارند. پرورش دهندگان گیاه و محصولات زراعی می توانند نوردهی مناسب به گیاه را داشته باشند. برزنت یا دیگر پوشش ها، درصد بالایی از نور را کاهش می دهد و این روی رشد گیاه اثرگذار است.

کاربرد نایلون سبز گلخانه

پوشش گلخانه ای ضد بخار (Anti-Condensation)

آب نقش مهمی در رشد گیاهان دارد، اما آب اضافی می‌تواند باعث مشکلاتی مانند آفات، بیماری‌ها و توقف رشد شود. علاوه بر این، قطرات آب روی گیاهان می تواند اثر سوزاندنی شبیه ذره بین ایجاد کند. برای حل این مشکل، سازندگان خواص ضد بخار را به ورقه های پلاستیکی گلخانه اضافه کرده اند تا قطرات آب را به طرفین گلخانه هدایت کند و از ریزش مستقیم آنها روی گیاهان جلوگیری کند. استفاده از نایلون های نامناسب موجب آسیب بسیار شدیدی به محصولات پرورشی می شود. قارچ و کپک و پوسیدگی ریشه گیاهان به دلیل آب اضافی در محیط است.

مزایای استفاده از نایلون گلخانه سبز

  • پوشش دهی یکنواخت در فضا
  • حفظ گرما و رطوبت در فضای گلخانه
  • جلوگیری از تنش های محیطی به گیاه
  • کاهش آفات و آلودگی ها
  • جلوگیری از تابش اشعه مضر خورشید
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم و پایدار در برابر تغییرات جوی
  • دارای ضخامت متنوع و عرض زیاد
  • دوام و ماندگاری طولانی
  • قابل استفاده در تمام فصول

قیمت نایلون سبز گلخانه

انواع نایلون سبز گلخانه

پلاستیک هایی که برای پوشش در گلخانه استفاده می شود، ضخامت 50 تا 400 میکرون دارند. محصولات تک لایه حداکثر 50 میکرون ضخامت دارند. نایلون 5 لایه ضخیم ترین نایلون های گلخانه ای هستند. جنس مواد اولیه پلاستیک های پوششی یکی از این موارد است:

پلاستیک گلخانه پلی‌اتیلن

پلی اتیلن ها پر مصرف ترین مواد در پوشش گلخانه هستند. قیمت محصولات تولید شده از پلی اتیلن ارزان تر است و به نسب دوام کمتری دارند. با توجه به قیمت ماسب، محبوبیت این نوع پلاستیک ها بیشتر است و تا 2 سال هم قابل استفاده هستند.

پلاستیک گلخانه کوپلیمر

به لحاظ ضخامت، دو نوع متفاوت از این نوع پلاستیک ها تولید می شود. نایلون سبز گلخانه نازک تر است ولی در مقایسه با محصولات پلی اتیلن، دوام بیشتری دارد. پلاستیک پوشش گلخانه از جنس کوپلیمر حدود 3 سال کیفیت خود را حفظ می کند.

مزایای پلاستیک کشاورزیپلاستیک گلخانه پلی‌وینیل

در مقایسه با دو نوع محصول قبلی، دوام و پایداری نایلون های پلی وینیل بیشتر است. هزینه اولیه برای خرید این محصول، به نسبت دوام آن صرفه دارد. با توجه به قیمت بالاتر، برای کشت محصولات گلخانه ای حساس تر، ورق های پلاستیک پلی وینیل مناسب تر هستند. مهم تر اینکه نیازی نیست در بازه زمانی کوتاه تر، اقدام به تعویض پوشش گلخانه کنید.

پلاستیک گلخانه ای پلی کربنات

از چسباندن چندین لایه پلی اتیلن، محصولی با ویژگی های متفاوت تولید می شود. پلاستیک های پلی کربنات حاصل چسباندن دو یا چند لایه پلی اتیلن هستند. نتیجه تولید نایلون سبز گلخانه با انعطاف بسیار بیشتر است. این محصولات مقاوم ترین و مناسب ترین پلاستیک برای پوشش سقف و دیوار گلخانه هستند. پلاستیک های پلی کربنات عایق دما و رطوبت هستند و نسبت به مواد دیگر، شفافیت بیشتری دارند. قیمت این محصولات بالاتر و ماندگاری و طول عمر آن نیز بیشتر از انواع دیگر است.

نایلون سبز گلخانه امکان کشت در خارج از فصل را فراهم کرده. جنس این نایلون ها روی کیفیت محصولات کشت شده نیز تاثیر می گذارد. کمی هزینه بیشتر برای خرید نایلون سبز گلخانه در برابر برداشت بیشتر محصول، ارزشش را دارد.

Rating 0.00 from 0 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *