خانه و آشپزخانه

قیف خامه زنی یکبار مصرف چیست و چه کاربردی دارد؟

قیف خامه زنی یکبار مصرف

قیف خامه زنی در صنایع غذایی و قنادی ها کاربرد فراوانی دارد. انواع قیف خامه زنی یکبار مصرف و چند بار مصرف تولید شده است. در آشپزخانه منازل معمولا از این قیف های خامه زنی پیدا می شود. قیف قنادی یا خامه زنی تنها برای خامه و مواد شیرینی نیست و می توانید مواد دیگری را نیز با آن شکل دهید. قیف های خامه زنی همیشه دارای انعطاف هستند. پلاستیک های سخت و جامد در تولید این محصول استفاده نمی شود. کیسه های پلاستیکی یا پارچه ای با روکش پلاستیک برای ساخت قیف قنادی مناسب است.

قیف خامه زنی چیست؟

قیف های خامه زنی عصای دست قنادها هستند. از این قیف ها برای خارج کردن خامه یا مواد شیرینی استفاده می شود. قیف خامه زنی یک کیسه از جنس کرباس یا برزنت است. قیف های پارچه ای قابل استفاده برای دفعات زیادی هستند. لازم است تا پس از تزیین کیک و شیرینی و غیره حتما کیسه را خوب تمیز کنید. باقیماندن خامه یا مواد دیگر درون کیسه، شرایط رشد میکروب و باکتری ها را فراهم می کند. قیف های خامه زنی می توانند آلودگی ها را انتقال دهند.

قیف خامه زنی یکبار مصرف برای استفاده یک نوبت کارایی دارد. این قیف ها پلاستیکی هستند و نیازی به شستشو ندارند. کیفیت قیف قنادی یک بار مصرف نسبت به دیگر نمونه ها پایین تر است. البته نوع کاربری این نوع قیف های پلاستیکی نیز با انواع قابل شستشو تفاوت دارد. به طور کلی جنس قیف خامه زنی هر چه که باشد همیشه به شکل یک کیسه است. گوشه تیز این کیسه باز است و خامه و مواد دیگر از همین قسمت خارج می شود. کیسه خامه زنی یکبار مصرف بدون سوراخ است و می توانید با قیچی برش لازم را ایجاد کنید.

قیف های قنادی کوچکتر برای ایجاد جزئیات راحت تر هستند. معمولا قیف های خامه زنی دارای سری فلزی یا پلاستیکی مخصوص هستند. ماسوره ها برای فرم دادن به محتویات داخل کیسه کاربرد دارد. بسیاری از ماسوره ها نیاز به اتصال ندارند و از داخل کیسه در قسمت برش خورده، قرار داده می شوند.

کیسه فریزر تقویمی

39,900 تومان
کیسه فریزر تقویمی محصولی کاربردی از فروشگاه اینترنتی وستا. این محصول بدون نشت است و  کیفیت درجه یک دارد. قیمت کیسه زباله اقتصادی

سفره یکبار مصرف مدل گلوری

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف پلاستیک با طراحی زیبا و شکیل مناسب پذیرایی از مهمان ها. 10 قطعه 120*100 سانتیمتری پرفراژدار و رنگی

کیسه زباله رولی ۸۰×۵۵ سانتیمتر سبز رنگ ۴۰ عددی

96,900 تومان
کیسه زباله رولی سبز رنگ برای منازل و محیط کاری مناسب است. کیسه های زباله با رنگ سبز در رول 40 عددی تولید شده. ابعاد کیسه زباله80*55 سانتیمتر و بزرگ و جادار است.

سفره یکبار مصرف مدل نگار

62,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۵ متر؛ دارای چاپ رنگی؛ سفره یکبار مصرف ۲۵ متری؛ ۲۵ قطعه هر قطعه ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر؛

سفره یکبار مصرف مدل کهربا

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف بهداشتی برای منازل و سالن های غذاخوری عمومی. چاپ رنگی و طراحی خاص با عرض 120 سانتی‌متر و طول 10 متر

استرچ محافظ 50 یاردی

129,900 تومان
استرچ یک ورق چسبنده باریک است که برای پوشش مواد غذایی به کار می رود. استرچ رولی غذا برای موادی نظیر میوه و سبزیجات و گوشت و شیرینی و غیره مناسب است.

قیف خامه زنی یکبار مصرف چیست؟قیف قنادی چه کاربردهایی دارد؟

  • تزیینات روی شکلات با خامه
  • شکل دادن به حلوا برای مراسم
  • تزیین خامه های رنگی روی کیک و شیرینی
  • سس روی سالادها و تزیین دسر
  • قالب زدن شیرینی های کوچک با قیف و ماسوره
  • خوشگل کردن سالاد الویه یا ماست ( بچه ها خیلی دوست دارند)
  • درست کرذن زولبیا بامیه( با قیچی بامیه ها را از قیف ببرید)

مزایای قیف خامه زنی یکبار مصرف

اگر یک آشپز یا قناد حرفه ای هستید باید قیف های بهتری انتخاب کنید. البته گاهی خود قنادها هم از این قیف های پلاستیکی ارزان استفاده می کنند. قیف های خامه زنی یک بار مصرف، ارزان و در دسترس هستند. هر آشپزخانه ای به این محصول کاربردی نیاز دارد.

قیف خامه زنی کاملا بهداشتی است و نیازی به شستن ندارد. وقتی کارتان با قیف تمام شد، آن را دور بیندازید. گاهی برای تزئین کیک از چند رنگ خامه استفاده می کنید. قیف های یکبار مصرف برای این موارد عالی هستند. قیف های سیلیکونی قنادی باید به خوبی شسته شوند تا در استفاده بعدی، آلودگی را منتقل نکنند.

قیف‌های قنادی یکبار مصرفطریقه استفاده از قیف‌های قنادی یکبار مصرف

انواع قیف خامه زنی کاربرد ساده ای دارند اما برخی نکات ریز را در نظر بگیرید. اول اینکه ابتدا مواد را درون کیسه بریزید و سپس نوک قیف را برش دهید. اگر از همان ابتدا برش مورد نظر را ایجاد کنید کنترل مواد داخل قیف سخت می شود. سپس قیف قنادی را به صورت پشت و رو، روی یک لیوان یا ظرفی مشابه قرار دهید. حالا با کاردک مواد را داخل کیسه بریزید. قبل از استفاده باید خامه را با دست به سمت سوراخ یا ماسوره هدایت کنید. هوای داخل کیسه به این ترتیب خارج می شود و موقع کار، مواد به راحتی از قیف خارج می شود.

نکته مهم اینکه حین استفاده، مواد درون قیف را از بالا به پایین فشار دهید. هر چقدر فشار کمتر باشد، بهتر می توانید نوشته یا اشکال را طراحی کنید. توجه داشته باشید که برش گوشه قیف را به اندازه سر ماسوره در نظر بگیرید. فشار از وسط کیسه پلاستیکی، موجب سرریز مواد از آن می شود. بعد از چند بار تمرین می توانید به راحتی با این وسیله کار کنید. اشکال متنوع و حتی نوشته های روی کیک به دقت بیشتری نیاز دارد.

ساخت قیف قنادی با کیسه فریزرساخت قیف قنادی با کیسه فریزر

با استفاده از کیسه های نایلونی و حتی کیسه فریزر هم می توانید یک قیف خامه زنی یکبار مصرف درست کنید. نمونه ای از این قیف های کیسه فریزری را در تصویر می بینید. کیسه فریزر نسبت به کیسه های پلاستیکی خامه زنی که به صورت آماده به فروش می رسند، ضعیف تر است. قیف کیسه فریزری کارتان را راه می اندازد و برای مواقع ضروری عالی است. البته کار با این قیف های یکبار مصرف قدری مشکل تر بوده و نیاز به مهارت بیشتری دارد.

قیف خامه زنی یکبار مصرف با کیسه فریزر را می توانید با ماسوره هم استفاده کنید. ابتدا یک کیسه فریزر را برداشته و مطمئن شوید که پاره نیست. کیسه فریزرهای ضخیم برای این کار مناسب تر هستند. حالا یک گوشه از کیسه فریزر را با قیچی کمی برش بدهید. از این قسمت برای اتصال ماسوره استفاده کنید. حتی نیازی به ماسوره هم نیست با قیچی برش های دلخواهی ایجاد کنید. برای اینکه مواد از بالای کیسه به بیرون نریزد، کیسه فریزر را گره بزنید. سخت نگیرید کیفیت قیف کیسه فریزری خوب است و می توانید به راحتی با آن کار کنید. قیف های قنادی دست ساز و ابتکاری فقط برای همین یک دفعه قابل استفاده هستند. همیشه می توانید در کمتر از یک دقیقه این قیف های پلاستیکی را درست کنید اما انتظار زیادی از ان نداشته باشید.

محصولات چند بار مصرف کیفیت و قیمت بالاتری دارند. قیف قنادی سیلیکونی مرغوب ترین نوع است. جنس متریال کیسه هر چقدر بهتر باشد، قیمت بیشتری باید بپردازید. قیف قنادی سیلیکونی به شرط شستشوی صحیح تا مدت ها قابل استفاده است. هر چقدر پلاستیک کیسه ضخیم تر باشد، موقع کار راحت تر هستید و کنترل مواد داخل قیف ساده تر است.
شما از چه نوع قیف خامه زنی استفاده می کنید؟

Rating 5.00 from 1 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *