محصولات, محیط زیست

آموزش ساخت ذره بین با کیسه نایلونی

آموزش ساخت ذره بین با کیسه پلاستیکی

ساخت ذره بین با کیسه نایلونی از آن کارهایی است که همه باید بلد باشند. با ذره بین می توانید هر چیزی را چند برابر بزرگتر ببینید. حتی برای درست کردن آتش هم ذره بین کمک تان می کند. البته این برای مواقع ضروری است که دسترسی به کبریت و فندک ندارید. کیسه فریزر و نایلون های ضخیم باغداری برای درست کردن ذره بین عالی هستند. پلاستیک های زباله رنگی و تیره برای ذره بین دست ساز کاربردی ندارد. کیسه زباله ضخیم و سیاه برای جمع کردن برگ های حیاط خیلی خوب است اما با آن نمی توانید ذره بین خوبی درست کنید.

شما می توانید هر اندازه ذره بین که بخواهید را از فروشگاه خریداری کنید. هدف از ساخت ذره بین با کیسه نایلونی و پلاستیکی، آموزش به بچه های کوچک است. کاردستی های خانگی برای بچه ها سرگرم کننده هستند ولی بار آموزشی خوبی هم دارند. کودکان کنجکاو هستند و به این ذره بین های خانگی علاقه نشان می دهند. همین حالا دست به کار شوید و از ایده های پیشنهادی وستا برای درست کردن ذره بین با نایلون کمک بگیرید. روزی به خاطر تین کار از خود تشکر خواهید کرد کسی چه می داند!

چگونه یک ذره بین بسازیم؟

ذره بین ها نوعی عدسی هستند که تصویر بزرگتری از اجسام را نشان می دهند. بزرگنمایی ذره بین به فاصله بین چشم از عدسی و سوژه، بستگی دارد. عدسی ها معمولا شیشه ای هستند. نور پس از عبور از  شیشه های عدسی متمرکز یا پراکنده می شود. ذره بین نور را در یک نقطه جمع می کند و مانع پخش شدن آن می شود. پس نوری که از عدسی عبور می کند، دارای شدت بیشتری است. قصد داریم از همین نکته استفاده کنیم و یک ذره بین بسازیم.  ساخت ذره بین با کیسه نایلونی بدون شیشه انجام می شود. پلاستیک نقش همان شیشه را در این کاردستی دارد. حالا باید پلاستیک را به یک عدسی تبدیل کنیم اما چطور؟

جدیدترین محصولات
دسته‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید:

کیسه زیپ‌دار سایز کوچک 35 عددی

76,900 تومان
کیسه زیپ‌دار سایز کوچک 35 عددی با کیفیت عالی. زیپ کیپ ضخیم از پلاستیک درجه یک. ابعاد کیسه پلاستیکی 18*20

کیسه فریزر 250 عددی

84,900 تومان
کیسه فریزر 250 عددی وستا به سادگی دپار پارگی نمی شود. قیمت کیسه های فریزی 250 عددی در کارتن 20 تایی اقتصادی

کیسه فریزر تقویمی

39,900 تومان
کیسه فریزر تقویمی محصولی کاربردی از فروشگاه اینترنتی وستا. این محصول بدون نشت است و  کیفیت درجه یک دارد. قیمت کیسه زباله اقتصادی

کیسه فریزر 120 عددی

59,900 تومان
فروش اینترنتی کیسه فریزر 120 عددی وستا. تولید شده با مواد مرغوب و بدون ناخالصی. کیسه های پلاستیکی مخصوص فریزر عمده

کیسه زیپ‌دار سایز متوسط 25 عددی

76,900 تومان
کیسه زیپ دار وستا ضخیم و کاربردی. زیپ کیپ وستا در ابعاد 20*25 تولید شده. جهت اطلاع خریداران عمده، کیسه های زیپ دار در کارتن 40 تایی موجود شد.

کیسه زیپ‌دار سایز بزرگ 15 عددی

76,900 تومان
کیسه زیپ‌دار سایز بزرگ وستا 15 عددی است. زیپ کیپ در ابعاد 25*35 با ضخامت مناسب در فروشگاه اینترنتی وستا قابل سفارش است.

آموزش ساخت ذره بین با کیسه نایلونی

ساخت ذره بین با کیسه نایلونی برای درست کردن آتش در جنگل

فرض کنید به پیک نیک رفته اید و یادتان رفته کبریت یا فندک را بردارید. مشکلی نیست هنوز هم می توانید با یک کیسه پلاستیکی، آتش را بر پا کنید. چند تکه چوب نیاز دارید که طبیعت آن را به رایگان در اختیارتان قرار می دهد. حالا مقداری پلاستیک لازم دارید. کیسه های حمل میوه و خرید فروشگاهی از جنس پلاستیک یا همان نایلون هستند. کیسه فریزری که میوه ها را در آن گذاشته اید همان همینطور. وسایل را جستجو کنید احتمالا کلی کیسه نایلونی پیدا می کنید. کیسه های ضخیم تر برای درست کردن ذره بین های بزرگ بهتر هستند.

ساخت ذره بین صحرایی را شروع کنید. چوب ها را به دورتادور پلاستیک وصل کنید. چسب یا میخ و غیره لازم ندارید می توانید گوشه های پلاستیک را به چوب ها وصل کنید. حالا ذره بین را در وسط آفتاب قرار دهید. حتما ذره بین زیر نور خورشید باشد اگرنه عمل نمی کند. از چند چوب دیگر کمک بگیرید تا ذره بین روی آن قرار بگیرد. حالا کمی آب در وسط پلاستیک بریزید. اجازه دهید خورشید بقیه کارها را انجام دهید. در این فاصله کمی علف یا تراشه و خرده چوب جمع کنید. چوب ها را زیر پلاستیک قرار دهید. علف، کاه یا تراشه چوب را روی آن بریزید. خیلی زود از کاه دودی بلند می شود. کمی فوت کنید تا آتش به چوب ها برسد و شعله ور شود.

ساخت ذره بین با کیسه نایلون و آب

خلاقیت در ساخت ذره بین خانگی

ساخت ذره بین با کیسه نایلونی خیلی ساده است. کیسه ای پلاستیکی را با آب پر کنید. سر کیسه را گره بزنید. حالا کیسه نایلون را در زیر نور قرار دهید. وقتی از بالا به داخل آب نگاه می کنید، همه چیز بزرگتر از حالات عادی دیده می شود. این کل سیستم ذره بین خانگی است. در مطلب آموزش ساخت گل رز با کیسه زباله رنگی! نمونه ای دیگر از خلاقیت با پلاستیک را می توانید ببینید.

کیسه های پلاستیکی را دور نریزید، کاردستی های جالبی با آن درست کنید. بچه ها این بازی ها را خیلی دوست دارند. خیلی ساده یک کیسه فریزر را بردارید و با آن ذره بین درست کنید. ابتدا داخل کیسه فریزر فوت کنید تا از پاره نبودن آن، مطمئن شوید. حالا نصف کیسه را با آب پر کنید. برای اینکه آب به بیرون نریزد حتما کیسه را گره بزنید. حالا این وسیله ساده و بدون خطر را به فرزندتان بدهید تا با آن چیزهای کوچک را نگاه کند. خیلی جالب است چون همه وسایل بزرگتر دیده می شود.

کیسه فریزر ضخیم و مرغوب باشد تا با وزن آب، پاره یا سوراخ نشود. دقت کنید حتما نور از داخل آب عبور کند در غیر این صورت ذره بین درست عمل نمی کند.

ساخت ذره بین در منزلساخت ذره بین با کیسه فریزر برای شرلوک هلمز

این یکی کمی کار بیشتری دارد اما نتیجه عالی است. یک کارگاه چوبی یا پلاستیکی که در خیاطی و گلدوزی استفاده می شود را بردارید. این حلقه گرد ذره بین می شود. از یک میخ یا پیچ برای دسته ذره بین استفاده کنید. میخ را بر روی بدنه کارگاه نصب کنید. کیسه فریزر یا زیپ کیپ که در آشپزخانه دارید یکی را برای درست کردن ذره بین لازمتان می شود. پلاستیک را بین کارگاه قرار دهید و برای محکم کاری آن را با چسب به بدنه چوبی بچسبانید.

حالا کمی آب وسط نایلون بریزید. در حد یکی دو قاشق کافیست. قسمت داخلی کارگاه را با احتیاط روی نایلون آن قرار داده و دورش را با چسب محکم کنید. چند دقیقه وقت لازم است تا چسب ها کامل خشک شود. ذره بین برای شرلوک هولمزهایی که در خانه دارید، آماده است. بچه ها می توانند از قسمت دسته( پیچ یا میخ) ذره بین را در دست بگیریند و با آن به چیزهای ریز نگاه کنند. از قسمتی که آب هست، اندازه همه چی بزرگتر دیده می شود. حالا خیال تان راحت باشد فرزندتان برای ساعت ها مشغول پیدا کردن ردپاها می گردد و وقت دارید تا کمی استراحت کنید.

با وسایل ارزان و در دسترس می توانید لوازم جالبی را درست کنید. شاید این ذره بین به اندازه نمونه های بازاری شیک و کارامد نباشد ولی شاید روزی به کارتان بیاید.

Rating 3.20 from 5 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *