خانه و آشپزخانه, محیط زیست

چطور با نایلون محافظ گل و گیاه را شاداب نگهداریم؟

خرید نایلون محافظ گل و گیاه

این روزها همه آپارتمان نشین شده اند و خبری از حیاط های پر از گل و گیاه نیست. گیاهان آپارتمانی زیبایی وجود دارند که می توانید داخل خانه از آنها نگهداری کنید. گل ها و گیاهان آپارتمانی حتی در یک گلدان کوچک هم رشد می کنند و شاداب هستند. گیاهان بخشی از طبیعت هستند و با خود طراوت و تازگی را به خانه می آورند. اگر می بینید گلدان محبوب تان دیگر شادابی و زیبایی قبل را ندارد، از نایلون محافظ گل و گیاه استفاده کنید.آیا تصور می کنید این نایلون ها برای باغ های بزرگ هستند؟ پلاستیک ها نقش مهمی در نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارند. قبل از اینکه گیاه به کلی از بین برود با یک کیسه نایلونی، زندگی را به گیاه برگردانید.

نایلون محافظ گل و گیاه چیست؟

این محصول برای صنعت باغداری تولید شده و گیاهان را از گرما و سرما محفوظ نگه می دارد. نگهداری از درختان و گیاهان در شرایط آب و هوایی نامطلوب کار ساده ای نیست اما این نایلون محافظ، مانع از آسیب گیاه در اثر برودت می شود. نایلون محافظ گل و گیاه از مواد پلیمری تهیه می شود، این نایلون ها از جنس پلاستیک هستند. معمولا نایلون های محافظ گیاهان در عرض زیاد برای کاربری بیرون از منزل تولید می شود و نقش مهمی در جلوگیری از زیان کشاورز می شود. در این مطلب قصد داریم از نایلون های بازیافتی برای مراقبت و شادابی گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم.

آیا به گل ها و گیاهان علاقه دارید؟

آیا می خواهید گلدان های زیبا و پر از گل داشته باشید؟

با این مطلب از وستا همراه شوید تا راز شادابی گیاهان آپارتمانی را بدانیم.

کیسه فریزر 250 عددی

84,900 تومان
کیسه فریزر 250 عددی وستا به سادگی دپار پارگی نمی شود. قیمت کیسه های فریزی 250 عددی در کارتن 20 تایی اقتصادی

سفره یکبار مصرف مدل بانو

109,900 تومان
سفره یکبار مصرف دارای پرفراژ با عرض ۱۰۰ سانتی‌متر و طول ۲۰ متر؛ سفره یکبار مصرف ۲۰ متری دارای 10 قطعه 100*100 طراحی مناسب پذیرایی

دستکش یکبار مصرف جعبه‌ای 100 عددی

39,900 تومان
آیا به دنبال دستکشی هستید که بهترین حفاظت را برای دست‌های شما ارائه دهد؟ با دستکش یکبار مصرف جعبه‌ای  دست‌هایتان همیشه تمیز و بهداشتی باقی خواهد ماند.

کیسه فریزر 120 عددی

59,900 تومان
فروش اینترنتی کیسه فریزر 120 عددی وستا. تولید شده با مواد مرغوب و بدون ناخالصی. کیسه های پلاستیکی مخصوص فریزر عمده

کیسه زباله 3 رولی متوسط

99,900 تومان
کیسه زباله 3 رولی متوسط وستا پلیمر با کیفیت عالی موجود است. تعداد 42 عدد در بسته و رنگ محصول سبزاست. کیسه زباله رولی پرفراژ دار با ضخامت مناسب

سفره یکبار مصرف مدل بی بی

129,900 تومان
سفره یکبار مصرف وستا مدل بی بی در رول 50 متری تولید شده. مواد اولیه پلی اتیلن و کاملا مرغوب و بهداشتی است

نایلون برای محافظت از گل و گیاه

نایلون محافظ گل و گیاه کشاورزی

صنعت کشاورزی بسیار به استفاده از نایلون‌های عریض برای حفاظت از گیاهان و درختان بدهکار است. در مناطقی با زمستان‌های سخت، استفاده از پوشش پلاستیکی برای گیاهان و درختان ضروری است. نایلون‌ها مانع ورود هوای سرد به گیاهان می‌شوند و دمای محیط زیر نایلون اختلاف زیادی با بیرون دارد زیرا گیاهان نفس می کشند. کشاورزان در مناطق سردسیر این نایلون‌ها را به صورت رولی خریداری می‌کنند. نوع‌های مختلفی از پلاستیک‌های محافظ برای گل و گیاه تولید می‌شود که با توجه به فضای مورد نیاز، می‌توان مناسب‌ترین محصول را انتخاب کرد.

در برنج‌کاری، گلخانه‌ها و موارد دیگر نیز از این نوع نایلون‌ها به عنوان پوشش محافظ استفاده می‌کنند. هرچند قیمت نایلون‌های کشاورزی ارزان است، اما از آسیب‌ جدی به درختان و گیاهان جلوگیری می‌کند. پلاستیک‌های استفاده شده در امور گلخانه‌داری و کشت و باغبانی، کشاورزان را از ضررهای سنگین حفظ می‌کند. شاید تاکنون دیده‌اید که شهرداری‌ها در فصل زمستان برخی از درختان را با پلاستیک پوشانده‌اند، این کار به منظور حفظ گرما و جلوگیری از یخ‌زدگی درختان انجام می‌شود.

به 2 صورت از نایلون برای گیاه استفاده می شود:

  1. ساخت تونل نایلونی برای نشا
  2. محافظت از گیاه در شب

پلاستیک محافظ گل و گیاه

جلوگیری از خشک شدن گل ها با کیسه فریزر

وقتی در مسافرت هستید، چه کسی از گلدان هایتان مراقبت می کند؟ در روزهای گرم تابستان رطوبت خاک زودتر خشک می شود. لازم است تا گیاه با فاصله زمانی زودتر آبیاری شود زیرا بی آبی، گیاه را پژمرده می کند. برای اینکه گلدان های شاداب و خوبی داشته باشید نور، خاک، کود و آب گیاه را تنظیم کنید. زمانی که خارج از منزل هستید یا در هنگام مسافرت یکی دو روزه، گلدان ها خشک می شوند ولی با یک کیسه فریزر می توانید گیاه را شاداب نگه دارید.

کیسه فریزر اینجا نقش نایلون محافظ گل و گیاه را دارد اما در ابعادی کوچکتر. برای جلوگیری از خشک شدن خاک گلدان ها این کار را انجام دهید. ابتدا گلدان را خوب آبیاری کنید طوری که خاک گیاه کامل سیراب شود. حالا خاک را با یک دستمال پارچه ای بپوشانید و روی آن یک کیسه فریزر قرار دهید. کیسه را با قیچی از وسط باز کنید تا دورتادور خاک گلدان را پوشش دهد. نایلون مانع از تبخیر آب و رطوبت خاک می شود و تا مدت زمان بیشتری، رطوبت مورد نیاز گیاه تامین می شود. همین کار را برای تک به تک گلدان ها انجام دهید برای دو سه روز گیاه بدون آب، شاداب و با طراوت باقی می ماند. کیسه فریزر یک وسیله پرکاربرد در آشپزخانه است ولی کارهای خلاقانه زیادی می توانید با کیسه فریزر انجام دهید.

یک ترفند دیگر هم برای گل های شاخه بریده جواب می دهد و می توانید مدت بیشتری از گلها استفاده کنید. شب ها گل را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند. صبح دوباره گل داخل آب بگذارید.

"</p

نایلون محافظ گل و گیاه در اسباب کشی ها

گلدان های درختچه های آپارتمانی در موقع اثاث کشی به شدت آسیب می بینند. معمولا گیاه همینطور بدون محافظ داخل ماشین حمل بار می رود و به محل جدید منتقل می شود. تعجب نکنید اگر خیلی زود گلدان ها در خانه جدید خشک شوند. مشکل اصلی از خانه نیست بلکه گیاه موقع جابجایی آسیب دیده است. شکستن برگ ها و شاخه های نازک گیاه اتفاقی عادی در اسباب کشی است ولی می توان از آن جلوگیری کرد. به دو صورت می توانید گلدان ها را جابجا کنید:

1- یک کارتن محکم و مقاوم اسباب کشی را برداشته و گلدان های کوچک را داخل کارتن بچینید. حمل کارتن راحت تر است.

2- مقداری کیسه نایلونی بزرگ تهیه کنید و با آن درختچه ها و گلدان های بزرگ را از آسیب حفظ کنید.

کیسه نایلون را روی گلدان قرار دهید و با یک چاقو چند جای پلاستیک را سوراخ کنید. گیاه می تواند از این سوراخ ها هوای تازه دریافت کند به خصوص اینکار در تابستان ضروری است. اغلب اثاث کشی ها، تابستان انجام می شود چون تعطیلات بیشتر هست و بچه ها هم مدرسه نمی روند. سپس با یک کاموا یا طناب نازک، نایلون محافظ گل و گیاه را ببندید تا در اثر حرکت از روی گلدان خارج نشود.

نایلون و پلاستیک کاربرد زیادی در خانه ها دارند کیسه های میوه و حمل مواد سوپری را برای چنین مواقعی نگه دارید. با این کار ساده به محیط زیست هم کمک می کنید تا می توانید پلاستیک ها را برای مصارف مجدد بازیافت کنید.

Rating 5.00 from 1 votes


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *